fredag 31 december 2010

Återblick 2010




































Det här året har handlat om att komma ut på andra sidan tror jag. Först lämnade vi en skitjobbig höst med endast fragment av sömn bakom oss och drog till Thailand. Mötte varandra igen, glädje, lust, samhörighet och njöt av en månads icke-vardag i ett härligt land. Fick dessutom fira Nils 1-års dag på stranden.

I februari började jag jobba igen, efter ett år hemma med Nils. Ett jobb jag hade längtat efter, hittade glädjen i arbetet och att ha en fantastisk hemmaman.

Sommaren kom, Sixten fyllde tre. Vi fick en lång skön semester på tre öar - Gotland, den mentala ön Blekinge och Tynningö i Stockholms skärgård. Kärleken och jag fick dessutom sju rätters middag och övernattning på egen hand i Visby. Det var i övrigt mycket skrubbsår, sol och kånkande av vatten.

Så kom hösten, tillbaka igen, ny förändring: bli av med hemmamannen, skola in Nils på dagis, pussla med hämtning och lämning, mycket jobb. Jag hajade grejen med yoga, fick blodad tand. Och så var det många beslut. Stora beslut. Oktober handlade mest om jobb - söka och gå på intervju, fast jag fick ju faktiskt det första jobbet jag sökte så jag ska inte gnälla. November och december mycket separationsångest, sorg över allt vi lämnar, stress över visningar och lägenhetsförsäljning. December en lätt ilning i magen över det som ska komma. Äventyret.

Och nu åker vi bara med på den här nya resan som startat. 2011 verkar från det här hållet sett bli ett förändringens år, inte bara för oss, utan för många omkring oss också. Det känns bra, spännande och pirrigt och bra.

 Så, gott nytt år alla fina människor - vi ses på andra sidan!

6 kommentarer:

Jessica E sa...

Gott Nytt År!!! Ska bli oerhört spännande att följa er resa :-) Man blir inspirerad att inte vara så rädd för förändring! :-)

2011 kommer bli kalas!

Toril sa...

Tack för hoppet kära du..det behöver jag idag...kramkramkram å jag tror att det kommer att bli ett bra år för oss båda, vi hoppas eller hur?

Yogamamma sa...

Gott nytt 2011. Må detta år bli ett finfint år för dig. Kram från mig

Fröken Blund sa...

god fortsättning, och tack för din blogg.
Det ska bli så spännande att följa er resa, er flytt och utveckling. Ni är förbannat modiga. Hurra!
Kram!

Borgarbrackan sa...

Gott nytt darling. Du skriver lika vackert som alltid.
KRAM och låt det nya som kommer bli härligt !

Anna ser dej sa...

Jessica E: tack o god fortsättning på nya året! ja, nu bär det snart av, känns märkligt och spännande. Hoppas du får ett fint 2011 själv!

Toril: jag är övertygad om att det blir ett bra år för oss bägge! Kram

Yogamamma: tack fina du och detsamma!

Fröken blund: tack söta fröken och jag håller alla tummar för dig och din familj det här året. Också. Kram

Borgarbrackan: tack min fins vän, det här året blir sjukt äventyrligt för oss bägge. All lycka till dig o er på den nya resan som börjar snart! Stora kramar