fredag 17 december 2010

Dag 08 - Ett ögonblick

Jag befinner mig någonstans kring Durness på norra Skottland. Världen omkring mig är som ett grönt hav. Böljande. Det är himmel, hav och gräs så långt ögat når. Och en glasskiosk. Jag köper en strut med chokladglass och uppgår i himmelhavet.

Det var 12 år sen men ögonblicket är glasklart i min tanke. Fullständig närvaro. Jag känner mig helt och fullt öppen, delaktig i världsalltet. Jag är så glad över att bara vara där och jag vet att det lyser ur mig, känner energin flöda, jag får och ger. Del av historien, av nuet, av människorna och gudarna.

2 kommentarer:

k sa...

Så fint att få läsa om. Och visst är det så att man kan leva nästan hur länge som helst på de upplevelserna! Stor kram till dig!

Anna ser dej sa...

Vad bra. Ja, ögonblick är fantastiskt. Jag är lite ögonblicksjunkie förresten, bär de med mig, det är bra grejer att ha i bakfickan och så helt plötsligt dyker de upp när man nästan har glömt dem. Stor kram tillbaka!