söndag 19 december 2010

Dag 09 - Min tro

Jag tror på sömn och bra mat. Och att bli sedd av någon som tror på oss. Får vi det så klarar vi oss länge, länge, kan växa och bli större än vad vi trodde var möjligt. Och då pratar jag inte om midjemåttet...

Jag tror på kroppens och själens längtan efter att bli berörd. Jag tror på kärlek, på högre väsen, något större än oss små människor här på jorden, om att be om hjälp. Fast även om jag tror på det är jag skitdålig på det där sista. Jag tror inte att ensam är stark eller att kön är en definition i sig som gör oss olika, män och kvinnor, flickor och pojkar.

Jag tror på tankens kraft. Jag tror på karma, på cykler, på avslut och avsked. Jag tror på ödet, på att man måste stänga en dörr för att en annan ska öppnas och på möten som avsiktliga fotavtryck i universum. Jag tror på ett antal gudomliga café con leche, njutna för mer än 10 år sen i Mexico City med fin vän. Henne tror jag förresten också på.

Så, på ett ungefär.

Inga kommentarer: