fredag 10 december 2010

Dag 05 - vad är kärlek

Kärlek är min religion.
Jag tror fullt ut på kärleken, som kraft. Jag tror inte att kärleken övervinner allt ensam, men att kärleken måste finnas med för att få full styrka i övertygelsen. Jag tror att kärlek förändrar världen och människorna.

Kärlek är att våga släppa taget. Att ge utan att vilja ha tillbaka. Kärlek är en sovmorgon, en kväll utan barnen. Kärlek är en kväll med barnen. Kärlek är närvaro. Kärlek är att vilja pussa ett litet, varmt huvud även om det luktar kräks. Kärlek är att välja varandra, om inte varje dag så nästan. Det är inte hat som är kärlekens motsats, det är rädsla.

Kärlek är mod.

5 kommentarer:

k sa...

Helt riktigt; du är så klok så klok (och så håller jag ju med dig i allt förstås;))! Rädsla urholkar själen, var det en klok filmskapare som sa. Det stämmer. Precis som bristen på kärlek gör. Kramar!

Anna ser dej sa...

Haha, härligt att du oxå sett sanningen och ljuset:) Kram

Yogamamma sa...

fy bövelen vad bra skrivet!

Lena sa...

Ja! Vad fint. Så är det ju.

Fröken Rimme sa...

Åh. Vad fint. Så rätt.

Hittade till dig idag genom Fröken Blund. Nu har jag läst igenom allt du skrivit