tisdag 7 december 2010

Dag 04 - Det här åt jag idag

Frukost: havre- och dinkelgröt med svärfars hemmagjorda lingonsylt och mjölk. Delade portionen med Nils som satt bredvid och gapade som en liten fågelunge. Kaffe med mjölk. C-vitaminbrus för motståndskraften.

På jobbet: mandarin och kaffe med mjölk. Och en till kaffe med mjölk, fast bara en halv kopp.

Lunch: fiskgryta med kummin och saffransaioli (rester från gårdagens Matkomfort). Vatten och te.

På eftermiddagen: 5 skumtomtar och 2 clementiner. 

Middag: stekt kyckling med ris, scharlottenlök, sallad och paprika.

Kväll: en kopp te och en lussekatt. Med mandelmassa.

Summa summarum: ingen speciellt upphetsande matdag, men nog ganska vanlig för mig. För lite vatten och frukt, min ständiga kamp...

4 kommentarer:

k sa...

Det där med för lite vatten och frukt känner jag igen. Det finns liksom inte i mitt huvud att jag måste dricka också. Hellre en skumtomte till (när jag inte har magkatarr). Men nog finns det vätska även i skumtomtarna?!

Yogamamma sa...

nu gjorde du mig rejält sugen på skumtomtar. De där små rackarna är fasligt goda!

Toril sa...

Ja varför är det så svårt att trycka i sig vatten? Jag har samma problem..å frukt äter jag inte heller så mycket..men jag har läst att det är mycket bättre att äta mer grönsaker än just frukt..så det gör jag:) Kram

Anna ser dej sa...

K: ja, alltid detta vattenproblem för mig- jag blir ju inte törstig... Men det är sant - även en skumtomte måste ju vara ett vätsketillskott:) kram

Yogamamma: av någon outgrundlig anledning har jag aldrig gillat skumtomtar förr, men nu har jag sett skymtomteljuset!

Toril: ha, det är en bra tanke! Och visst är det mycket vatten i grönsaker oxå?! Kram