måndag 6 december 2010

Dag 03 - Mina föräldrar

Jag tycker det är lite svårt att skriva om någon som inte bett om att bli skriven om. Men så här då: mamma från norr och pappa från söder. Bägge ursprungligen lärare, fast pappa har efter pensionen gjort sig en ny karriär som stenugnsbagare Bengt. Mamma är generös och kreativ, har alltid varit en jäkel på att göra ritningar och komma på fiffiga inredningsidéer. Pappa har bondblod i ådrorna och trivs bäst med en mycket välklippt gräsmatta och att pyssla om sin fantastiska trädgård. Jag är glad att vi snart kommer lite närmare varandra rent fysiskt och jag är glad att det också känns som vi kommit närmare varandra sen jag fick barn, någonstans möts vi i en ny dimension av kärlek. De är fina, mina päron.

2 kommentarer:

k sa...

Mmm, jag håller med om att det känns lite sådär att skriva om dem som inte bett om det (fast jag skriver ju om barnen hela tiden, förresten...). Det är i alla fall kul att ni kommer närmare varandra geografiskt. Det underlättar ju mängder! Kram!

Anna ser dej sa...

k:
Sant, fast barnen läser ju inte vad jag skriver:-) Och ja, det blir jättebra att vi kommer närmare. Blir nog närmare på alla sätt tror jag, såväl kroppsligt som själsligt. Kram