tisdag 4 januari 2011

Dag 12 - I min handväska

...finns alltid alldeles för mycket. Jag är samlare. Och har ofta stora väskor. Rensa gör jag typ en gång i halvåret för jag tycker det är vansinnigt tråkigt.

Så i min väska kan man hitta det här: lypsyl, passerkort, minst två telefoner, en bok, kalender, pennor, visitkort, tamponger, busskort. Och fruktansvärda mängder nerknölade kvitton och reklambroschyrer. Idag trollade jag också fram ett paket te ur väskan men det hör inte till vanligheterna...

5 kommentarer:

k sa...

Det låter mycket snarlikt min väska. Eller väskor. För det är samma grej med alla. Ofta finns ju också det där man behöver, fast någon enstaka gång har jag saknat t ex ipren och bara haft alvedon... Skönt att höra att det finns fler med samma samlartendenser. Kram!

Linda K sa...

ha ha ha, ja ibland dyker det upp de mest osannorlika ting. jag har alltid en legogubbespade med. utifall att.

Anna ser dej sa...

K: skönt att höra att jag inte är den enda som samlar. Kärleken undrar alltid vad jag egentligen har med mig som kan ta sån plats och om sanningen ska fram gör jag ofta det oxå... Kram

Linda: haha, ja men det kan väl komma väl till pass:) Förra veckan upptäckte jag ett flygplan i min väska, men det var inte jag som lagt dit den för en gångs skull...

Helén sa...

Härligt att rensa! Viss känns det lite lättare efteråt? Trots att det är tråkigt.

Anna ser dej sa...

Helén:
Ja, det är otroligt härligt att rensa, jag älskar när jag väl har gjort det. Jag har bara så svårt att komma till skott... En av livets läxor som jag ska lära mig tror jag.