onsdag 19 januari 2011

Dag 14 - Dagens första tanke

"Ska jag ligga kvar och låtsas sova?"

Det gjorde jag. Låg där och hörde ljuden från köket, Sixtens ljusa röst, nosade på Nils som fortfarande sov bredvid mig (kors i taket). Och sen kom födelsedagssången och paket. En guidebok till Rom, som jag har drömt om att åka till så länge tillsammans med en bokad flygbiljett över påsk. Tre dagar, själva utan barn, jag och kärleken. En helt fantastisk present.

Det är en fin dag. En ny fas. The big 4-0. Känns symboliskt med fullmåne och strålande dag, luften är lätt att andas, solsken utanför fönstret. Det blir bra det här, mitt nya år.

Uppmärksamma läsare vet att dag 14 ska vara "Vad hade jag på mig idag?" men det är tråkigt utan bild, så det blir istället dagens första tanke.

8 kommentarer:

Yogamamma sa...

Hipp hipp hurra och grattis, grattis, grattis. Till dig. Från mig. Och många kramar

Paula sa...

Grattis!

k sa...

Och grattis igen! Det är stort med födelsedagar! Kramar!

Linda K sa...

åh, fölse idag? stor grattiskram!

annika sa...

Åååh, jättegrattis till en härlig födelsedag! Och det är stort, en milstolpe. Vilken underbar present! Njut av din dag med solsken och vår i luften.

Jessica E sa...

STORT GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!

Anna ser dej sa...

alla:
tusen tack, vad ni är fina:)! kramar till er hela gänget

anna sa...

grattis!!!