tisdag 25 januari 2011

Dag 15 - Mina drömmar

Jag drömmer om en trädgård. Nej, om min trädgård. Om att gå ut barfota på solvarmt gräs, om att plantera mynta och luktärter med barnen.

Jag drömmer om att få sova, sova länge, kanske en hel natt, i min säng i det nya sovrummet. I huset. Någon gång.

Jag drömmer om att det är den 19:e februari, när våra saker kommer åkande i en lastbil från Stockholm.

Jag drömmer om att få elda första brasan i öppna spisen. Känna värmen, landa.

Jag drömmer om att få gå där, i alla omöblerade rum, eftersom vi kommer att ha möbler för ungefär en tredjedel av huset. Resten får ta sin tid.

Jag drömmer om hus, om vårt hus. Vårt nya hem.

4 kommentarer:

annika sa...

Åh, det låter rofyllt, det du önskar dig. Jag ska också flytta i vår, även om det är vårt hus så byggs det om och det föder så många tankar. Och luktärter är helt underbara!

Yogamamma sa...

Och snart slår den där drömmen in!

k sa...

Jag skulle säga precis som Yogamamma: Snart är du där! Wiii! Kul som bara den!

MariaOhlsson sa...

Hej!
Jag hittade till din blogg från Linda K, vars blogg jag är en trogen läsare av.
Välkommen till Malmö!
Är själv nybliven husägare i Malmö (fast är Malmöit sedan barn) och jobbar som bibblo vid universitetet i Lund.
Hoppas du kommer att trivas!
//Maria