lördag 14 november 2009

Dream a little dream...















Vi har funderat och drömt, jag och kärleken. Om att tillbringa vår första respektive sista del av föräldraledigheten tillsammans, långt bort, i värme och solljus. I förrgår bokade jag biljetterna. Här ska vi vara. Nästan hela januari, tvärs över jordklotet, hela familjen. Inget dagis, inget snöslask, ingen stress, inget januarimörker. Jag smakar fortfarande på känslan av att det inte längre bara är en dröm. Det är liksom så fantastiskt att jag inte riktigt kan greppa det än.

En dröm känns också nästa lördag som. Då åker jag hit tillsammans med en fin vän för varma bad, lugn och egen tid. Och en egen natts sömn! Det, mina vänner, är nästan också ogreppbart fantastiskt.

Bild lånad från www.koh-chang.com

6 kommentarer:

k sa...

Vilka grejer att se fram emot! Fantastiskt, helt enkelt! Vi har också funderat så; på att resa någonstans, föräldraledigt på ett barn var. Det här, som ni gör, kanske gör att vi inte bara funderar utan gör slag i saken. Kram och hoppas att de goda nätterna håller i sig nu!

Fröken Blund sa...

Åh! Underbart!
Vad smarta ni är! För det tycker jag att man är, om man gör sådär. satsar på sig själv och relationen. vågar liksom. Ni kommer att få det underbart. Själv funderar vi oxå på att ta ledigt en månad tillsammans i augusti, vid föräldrarledighetsbytet,jag o min man...för att renovera. hmf. (dvs även känt som kvinnofällan, mannen är mer frånvarande än någonsin och syns inte till för det är så mycket spackel å bråte överallt, medan mamman sliter halvt ihjäl sig med att hålla ungarna borta från tapetlimmet)men det blir oxå bra. kanske inte så underbart. men ändå, en slags satsning på vårt liv tillsammans.

och det där med spa...det är ju så att man nästan börjar gråta av lycka när man tänker på det;)
härligt. oj vad du ska sova;)
Hoppas denna natten oxå gick bra. att det funkar nu. att det vänder.
Kram, och fin Söndag!

Jessica - bymom.se sa...

Men ååå vad härligt! Bästa sättet att spendera januari på... inte alls avis ;-)

Jessica E sa...

Åhh vad fantastiskt!!!!!!!! Precis vad vi också borde ha gjort! Sådant där man läser att andra gör i DN:s resespecial eller Mama. Nu ska maken och jag bytas av i januari så det är för sent nu att dra iväg på Thailandsresa tillsammans men å så härligt det hade varit!!!

Håller tummarna för att soveriet nu bara blir bättre och bättre!!!

Maltes mamma sa...

Ni är ju helt underbara som har bokat en hel månad tillsammans i sol och värme! Ni gör helt rätt, varför plågas av ett mörkt sverige när man kan njuta i Thailand?! Och Hasseludden...mmm ha en härlig helg tillsammans. Kram!

Anna ser dej sa...

k:
Det känns faktiskt som något av det bästa vi gjort. Näst efter barnen då:D Och att ha det att se fram mot är nästan som magi. You go girl, ni kan ni också:D Kram och tack

fröken blund:
Tack! Jo, renovera hus kanske inte är det mest vilsamma man kan göra men det är ju underbart i förlängningen:D Och spa. Aaaaaaah. Jag bara dreglar när jag tänker på det... Kramar

Jessica:
Eller hur:D

Jessica E:
Tack, ja, det känns helt fantastiskt bra. Lite som ett tidningsreportage faktiskt:D

Maltes mamma:
Tack hjärtat. Det känns så rätt och så underbart att ha framför sig i mörker och snålblåst. Och sen icke att förglömma den försmak som ska ske på Hasseludden... Jag ska njuta allt vad jag kan. Kram