tisdag 24 november 2009

Dålig kombo

Idag är vi hemma hela gänget, utom kärleken.

Både Sixten och Nils går med ständiga elvor under näsan och S hostar som en räv. Planen var att vaccinera oss alla tre idag, men det gick i stöpet. Ringde vårdguiden och frågade om vaccinering i kombination med förkylning, de tyckte vi skulle avvakta tills killarna är bättre och vi vet att det inte är feber på g. Typiskt, för just idag skulle de få in vaccin på vår vårdcentral. Och på dagis meddelade de igår att de har ett misstänkt fall av svininfluensa, fast på en annan avdelning. Så Sixten får vara hemma tills han är bra igen och då ska vi få tag på vaccin, om vi så ska åka land och rike runt.

Jag har ringt in hjälp för några dagar hemma med bägge grisarna. Duplo-klossar är på väg och anländer ikväll! Och vi har pepparkaksdeg i kylen. Jag skulle säga att vi är redo.

4 kommentarer:

k sa...

Bra! Det låter som att du är laddad eller i alla fall så laddad man kan vara med två smågrisar hemma... Vi får vaccin här först nästa vecka, men då måste maken ställa sig med de små pronto. Vi vuxna är ju i alla fall vaccinerade... Bli-friska-kramar till er!

Jessica E sa...

Krya på små fisarna!

Jag jagade vaccin till våra små redan dagen efter det blev klart att barn under 3 skulle få, stod och köade en timma utomhus vid vårt BVC men det var det värt känner jag även om vi ska tillbaka för en andra dos om någon vecka. Hoppas slippa köa då :-)

Toril sa...

Låter som om du har en rejäl plan i bakfickan:) allt gott

Anna ser dej sa...

k:
Yeah! Duplo is da shit, kan jag meddela, om ni inte har testat:D Tack och kram!

Jessica E:
Åh, du är en god mor! Jag önskar att jag kanske också hade orkat göra det men det kändes så jobbigt. Hoppas ni har fått er andrados nu också. Utan kö:D

Toril:
Tack, planen funkade:D Detsamma till dig!