måndag 9 november 2009

Att bli med fotograf

Jag är så lättad! Idag har vi haft fotograf här som plåtat lägenheten inför visning, när den nu väl blir av. Hela helgen har vi försökt putsa och plocka, bara för att upptäcka att någon liten tass varit framme och kladdat och ryckt ut på annat ställe. Men, med förenade krafter och lite tidigare dagislämning så gick allt vägen. Och jag kan bara konstatera att vi har en jättemysig och fin lägenhet bakom spjälsängarna, de små bilarna, nallarna, skötbord och allt det andra. Perfekt för två personer. Det var lite som att få tillbaka sin gamla lägenhet: tänd eld i kakelugnen, värmeljus på låga höjder, blommor och rena ytor. Och jag inser nu vidden av hur det kommer bli att röja inför visningen...

Nu fokuserar jag om på nästa projekt. Nils sömn. På torsdag får Sixten sova borta och vi ska ta tag i nattamning och att somna om själv i egen säng. Jag tror det kommer bli en kamp, men vi måste ta den för vi kommer snart sluta fungera, jag och kärleken. Så - pepp, strategier och positivt tänkande för hela slanten!

9 kommentarer:

Annakarin sa...

Heja heja, pepp pepp och mammasympati i mängd från en morsa med typ samma problem (fast med bara en liten, och jag är ändå trött!).

k sa...

Ja, mängder med energi och lyckokramar inför Kampen! Bra att Sixten kan få sova annorstädes och låta er helhjärtat få hjälpa Nils att få sova. För de VILL ju egentligen det. Sova, alltså. Jag försöker alltid påminna mig om det när nätterna är röriga. De VILL ju sova och det är vi som ska hjälpa dem att lära sig. KRAAM!

Anonym sa...

Ja, lycka till med nattrutinerna! Det kommer säkert att gå galant, det gör ju det när man väl liksom har tvärbestämt sej för att nu är det dax.

Visning av lägenhet minsann, betyder det att ni har skaffat något annat? Eller chansar ni och säljer först? Nyfiken i en strut!

Kram // Pia

Borgarbrackan sa...

Säger som du brukar säga. You GO GIRL !! KRAMAR

Elin sa...

Heja. För oss tog det två nätter, pappa fick sova med lilltjejen i ett annat rum. Med mig nära bara skrek hon och vägrade somna om. Tredje natten - och i stort sett varje natt sen dess - sov hon hela natten utan att äta.
/Elin

Fröken Blund sa...

Jag tror att det kommer att gå bra. ni klarar det tillsammans.
varmt lycka till helt enkelt.
och skönt att fått lägenheten plåtad.
(fan. min man sitter å pratar oavbrutet om musik och vill inte fatta att jag har annat för mig. som att peppa dig. )
men du. lycka till. helt enkelt.
jag håller en tumme, två betyder visst otur.
kram. och positiva energier...

Fröken Blund sa...

ikväll är det dags!
all lycka till. hoppas att det ordnar sig för er.
kämpa!kämpa!kämpa!
ni fixar det!
kramkramkramkram!

anna sa...

håll ut! lycka till!

Anna ser dej sa...

Annakarin:
Tack för peppet! Jag vet precis hur trött man kan bli av bara ett barn också, så du har all min sympati tillbaka:D

k:
Tack söta rara! Ja, precis, det är det man måste komma ihåg när det känns förjävligt. Att de ju inte vet något annat och om man själv hade blivit matad med tournedos rossini varje gång man vaknade så hade man kanske själv börjat vakna lite oftare på nätterna:D Kram till dig!

Pia:
Tack, jag hoppas det kommer gå bra. Det är så långt jag tänker, men jag vågar liksom inte riktigt hoppas på att det kommer gå fantastiskt... Nä, vi har faktiskt inte hittat nåt än och tänker inte sälja förrän vi har gjort det. Det är så himla lite bra stora lägenheter ute just nu så vi vågar inget annat. Men, eftersom det inte är helt lätt att homestyla med två illbattingar så har vi varit lite förutseende och har fotat i förväg för att vi ska kunna lägga ut bilderna snabbt när vi väl hittar något. Kramar!

Borgarbrackan:
:-) KRAM!

Elin:
Underbart, underbart! Jag hoppas jag kan dela en solskenshistoria som det om några nätter:D Tack för en peppande historia från levande livet - det behövs!

fröken blund x 2:
Du är så gullig! Tack, det känns härligt att få pepp - det behövs verkligen! Kramar till dig!

fru a:
tack, tack, jag ska verkligen försöka!