onsdag 23 maj 2007

Jung och slemproppen

Inatt drömde jag att jag var ihop med en man. Inte den mannen jag är ihop med i verkliga livet, utan en annan. Och jag älskade honom. Och jag sa det till honom för första gången och då sa han att han älskade mig.

Sen vaknade jag och var alldeles lycklig eftersom jag har varit lite bekymrad över mitt själsliv på sistone. Jag har nämligen drömt jättemycket om vapen, våld och okända män som försökt tränga in i mitt hus. Den harmoniska graviditeten kändes vääldigt långt borta, tills vännen H gjorde en Jung-tolkning.

H: "Du vet väl att för Jung så stod det manliga för i princip alla dåliga egenskaper och det kvinnliga för de goda. Ja, han uttryckte sig ju inte så, men det är ju det det betyder... Egentligen".
A: "Eh, jahaja. Kanske det".
H: "Ja, då kan man ju tänka sig att männen står för ditt kontrollbehov [det dåliga] och att det pågår en kamp i ditt inre mellan kontrollen som vill ta över och känslan och intutionen [det goda]".
A: "Jaha, du tänker så. Ja, det är inte så dumt. Det är inte dumt alls. Det är ju faktiskt skitbra, när jag tänker på det".

Och inatt vaknade jag efter min kärleksbetygelse och log stort för mig själv. Jag har slutit fred. Sen gick slemproppen. I drömmen alltså. Det är ungefär vad det låter som och jag ska inte gå in i detaljer.

Det var hur som helst en härlig natt.

4 kommentarer:

Linda K sa...

ha ha ha!! det låter som slutet är nära ;)

Anna ser dej sa...

Eller hur! Jag tror att det börjar dra ihop sig. Eller så är det någon slags mental härdsmälta som närmar sig:D

Anonym sa...

Vill bara säga att det är BRa med manliga egenskaper.. (mansjour).
Det lilla problemet är att de tar ALLdeles för mycket plats och tystar det finkänsliga.

Anna ser dej sa...

catwoman:
Jag vet att du tycker att män (och "manliga" egenskaper) är bra. Också. Ibland i alla fall. Men det var roligt tyckte jag.