torsdag 10 maj 2007

Fruktansvärt fina fötter



Precis så här snygg blir man efter 6 timmar på spa!

Fick en hel dag för mig själv med massage, oljeinpackningar, masker, peeling, yoga och inte minst tid att landa i kroppen. Har känt hur mitt huvud har varit väldigt hett - på ett mycket osexigt vis - de senaste veckorna. Den där känslan av att man aldrig riktigt är här och nu utan bara "sen", "imorgon", "jag ska".

Så igår bestämde jag mig för att inte fly från här och nuet. Utan vara helt i kroppen. Känna. Närvara. Uppleva. De glansiga magasinen fick ligga olästa medan jag vilade, åt, njöt & var. Det är riktig lyx. Och jag kom ut som en själsligt rikare kvinna med mycket stiliga tånaglar.

5 kommentarer:

Linda K sa...

låter alldeles underbart. ska måla tånaglarna nu!

Anna ser dej sa...

linda k:
Lyckliga du som KAN måla tånaglarna! Själv böjer jag mig liksom runt magen men når ändå inte ner...

Frida sa...

Åh, underbart! Jag ska på pedikyr på måndag och hoppas få lika snygga fötter.

Sara sa...

Åh vad härligt! Njut av nuet. Helt rätt. I slutet av graviditeten ska man njuta så fort tillfälle ges.

Anna ser dej sa...

frida:
Enjoy! Det var första men inte sista gången med pedikyr för min del. (Fast kanske sista gången på ett tag dock...)

sara:
Ja, visst är det så man ska hantera dagen:D Och det ska man nog försöka fortsätta med också.