tisdag 8 maj 2007

Att packa en Väska

Jag har kommit på att det är dags att packa väskan. Och inte vilken väska som helst. Utan Väskan. Men dilemmat är att jag inte riktigt vet vad tusan man behöver ha med sig? Jag har följande på listan:
  • Underkläder & kläder till mig (mjuka och bekväma)
  • Kläder till bäbisen
  • Musik i blandad kompott om lusten faller på. På min lista står svängig salsa, soft soul och hård hiphop
  • TENS-mackapären
  • Journal
  • Förlossningsbrev (som jag ska skriva idag)
  • Nåt energirikt att dricka och äta
Men är det något mer? Alla ni kloka kvinnor och män som har gjort det här förr - vad är oumbärligt på BB?

* Kärestan klagar på det här inlägget. "Vadå, DU har kommit på?". Fnyser. Man kan säga att jag fått lite hjälp på traven med det. Från honom. Om man vill kan man säga det. Han är klok som en pudel, min käresta.

9 kommentarer:

Marita sa...

Kamera! Och mobiltelefon alt. telefonlista om sjukhuset ej tillåter mobil. Hygienartiklar till dig själv och eventuellt till pappan om han ska stanna.

Och säkert en massa annat (o)nödvändigt... :)

Anna sa...

du har fått med det mesta tycker jag. jag ska även ha med mig riktigt lyxiga chokladpraliner att njuta av efter förlossningen. amninsinlägg kan vara bra också!

Anna ser dej sa...

Mi:
Argh! Höll på att glömma en av de viktigaste sakerna... Kamera ska med såklart! Och laddaren. Jag kan tänka mig att man kommer ta en och annan bild faktiskt:D

Anna:
Riktigt bra idé! Kanske den där lilla piccoloflaskan champagne också, bara för sakens skull... Alkoholfri då.

Frida sa...

jag har ju inte gjort detta förut, men på min lista står även lypsyl och nässpray, för jag avskyr att vara torr om läpparna eller att inte kunna andas genom näsan.

tofflor ska man ta med till vår förlossningsavdelning oxå.

Anna ser dej sa...

frida:
Också mycket klokt! Lypsyl och nässpray hade jag faktiskt funderat över, men glömt. Det ska upp också. Och tofflor!

Sara sa...

Jag är ingen expert, jag hann inte packa väskan förra gången! Men ändå: jag kunde inte förmå mig att gå runt i sjukhusets kläder, de var bara för deprimerande. Nästa gång jag packar väskan ska jag lägga ner ett lagom glamouröst mjukisset till mig själv. Och tofflorna är superviktiga! Å, vad spännande...

Anna ser dej sa...

Sara:
Så kan det ju gå också! Det betyder ju i alla fall att man klarar sig utan väskan också... Det är bra att veta. Fina mjukiskläder och tofflor är med på listan nu också!:D

Anonym sa...

Visserligen var det snart åtta (shit vad tiden går fort) år sedan jag fick min fina Hannah men jag tydligt hur ont det gjorde att amma... Apoteket har en tub med kräm som är jätteskön att använda mot såriga och ömma bröstvårtor. Bra att ha med sig...

Anna ser dej sa...

åsa:
Argh. Låter som bröstvårtskräm ska upp på listan också...