måndag 21 maj 2007

Djur eller dubbelnatur?



Nix. Ingen bäbis i helgen. Och känns inte som han eller hon kommer idag heller. Jag tror dessutom att den lilla skrutten blir en Tvilling. Ja, alltså stjärntecknet då, som vi går in i imorgon. Skulle han eller hon komma idag blir det en Oxe istället. Men Oxar är så fantastiskt envisa och jag har en liten försmak för Tvilling-själarna. Lite dubbelnaturer på ett flyktigt, men ändå härligt sätt.

Fast oavsett vilket blir det en guldgris. Enligt den kinesiska kalendern då. Och det är det mest lyckosamma man kan få. Som ni ser på magen så börjar det bli tungt att bära. Oavsett om det är en gris, en oxe eller en tvilling. Den ryska armbryterskan på bilden är jag. Om ni undrar alltså. Och i bakgrunden skymtar kärlekens släktvagga, som är bäddad och klar.

Vecka 40 - here we go!

9 kommentarer:

Unknown sa...

Värdelöst vetande angående vaggor: I öfre norrland byggs vaggorna med vaggning i lod. I södra sverige snickras dom ihop i våg(som eran vagga alltså)Tokigt?! Undra varför?

Hoppas att allt går bra och att du får en liten bebbe snart.

Anna ser dej sa...

arne:
Ha, där ser man! Och mycket riktigt är vår släktvagga från de södra och skorrande delarna av vårt avlånga land. Anna Wahlgren förespråkar vaggning i lod, men vi tar våra chanser och hoppas på att barnet inte får någon allvarlig störning av vågvaggning.

Och tack - den ska nog komma ganska så snart:D

Anonym sa...

Dig var det första jag tänkte på imorse. Snart, snart. Måste få veta. Vi sitter som på nålar här. Kram och lycka till!

Linda K sa...

aahhh vad spännande, går och tänker på dig hela tiden. när kommer bebben när kommer bebben... här kommer en förlossningskram! (usch det lät lite äckligt, vi kallar det bara kram istället)

Anna ser dej sa...

sicilia: ni får veta så fort det bara händer något! kramar tillbaka från fridhemsplaneten.

linda k: ja, det är verkligen en nagelbitare... kram tillbaka till institutspingla nr 2(nej, ingen förlossningskram va?):D

Anonym sa...

Hey amiga, instämmer i föregående talare, tänker mkt mkt på dig dessa dagar, och sa till M i helgen, att man tack vare bloggen vet när det händer. Uppehåll i bloggen= BB. Så enkelt är det i vår digitala, ständigt uppkopplade värld. Något som våra föräldrar har något svårare att se:-D

Oxe kontra tvilling..hmm svårt skulle jag säga. Men oxar har jag onekligen mer erfarenhet av, och det kan verkligen vara frustrerande för otåliga själar..;-)
Det kommer att gå kanon allting!
Längtar att få se lilla bebben
PUSS

Anna ser dej sa...

Agnes:
Hej darling, visst är det praktiskt med bloggeriet - ni kan ha fullständig kontroll över vad som händer! Och det är onekligen lite annorlunda för päronen. Minst ett telefonsamtal om dagen från bägge släkterna för att kolla läget...:D Jag längtar efter att få se dig! Puss

Anonym sa...

Längtar också massor efter att se dig! Jag glömde säga också att jag skrattade högt åt "den ryska armbryterskan" :D Du är för skön. Men jag kan tala om att det är värre om det ser ut sådär när man inte har en stor rund fin mage, ja en med bebis i alltså...
Puss

Anna ser dej sa...

agnes:
Dessvärre tror jag att det kommer se ut så ett bra tag efter att bäbben har kommit ut också. Men, vad gör man inte för en tronarvinge?:D Puss på dig!