fredag 4 maj 2007

Dan

Kan inte sova. Klockan är inte 5 än, jag har varit vaken i över en timme och kaffet står och puttrar i köket. Avslutningsfeber? Lite kanske. Har drömt om förlossningar och skilsmässor hela natten. I mitt huvud maler listor med det som ska göras idag.

Det viktigaste är att avslutningsfika med kollegorna. Ceremonier och ritualer ska man vara rädd om. Det är viktigt att markera när något börjar eller slutar har jag upptäckt. Nu både börjar och slutar något. Extra viktigt alltså. Jag får helt enkelt fira och ceremonisera hela helgen.

Nu börjar det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad det kommer att bli tomt. Saknar dig redan... Cermonier liksom rutiner är bra. Säger jag, vännen av rutin som har halkat efter.

Anna ser dej sa...

Ja, det känns mycket, mycket skumt. Kommer att sakna dig också, men är väldigt glad att det finns en bloggosfär att dyka ner i och hälsa på!

Och sen finns det inte en chans att ni kommer undan mig när jag dräller runt med barnvagn och bäbis:)

Anonym sa...

Ska bli så kul att följa dig o din lilla familj på nätet... Nu börjar en helt ny fas i ditt liv o jag kan lova att "life is a rollercoaster" får en helt ny mening ;o). Lycka till!

Anna ser dej sa...

åsa:
Japp, jag antar att det kommer säga swish och plötsligt står det en brölig tonåring i köket och dricker mjölk direkt ur paketet:D

Ska bli spännande och härligt och läskigt! Och säkert ganska mycket upp o ner...

Kram Anna

Camillas lockar sa...

Spännande! Jag har hittat hit via Linda K (såklart, Linda gillar vi) och det är jag glad för! Önskar såååå att jag vore gravid :-)

Anna ser dej sa...

Camillas lockar:
Tackar - jag är också glad att du hittat hit! Ska kasta mig över din oerhörda kunskap om förlossningsträsket... Så vi ses i bloggosfären:D

/ anna