söndag 6 maj 2007

Får Porschen komma ut och leka?



Några gånger om året får Porscharna leka med varandra och fräsa runt på småvägarna som en utkastad påse M-kulor. Färgmässigt alltså. Och igår var alltså en sån dag. Det var samling i Hagaparken kl 09.30, för gemensam avfärd till Taxinge slott med de andra små Porscharna.

Jag längtade mest efter kakbuffén och fick ganska snabbt nog av att sparka på däck och titta på kamaxlar. Men en utfärd är ju alltid kul. Också denna. Och det är något fantastiskt med att se alla dessa män (och kvinna) som så passionerat pratar om originalfärger, årtal, inredningar och extratillbehör. Jag kämpar mig igenom "Den är snygg den där färgen. Vilken årsmodell sa du att det var?", men sen ger jag upp och vill fika.

Passion är något man inte väljer, utan som väljer dig. Och passionen för att sparka på däck är helt enkelt inte min.

Inga kommentarer: