onsdag 9 september 2009

Vånda

Vi letar ny, större lägenhet. Eller kanske hus. Vem vet? Vi har varit på visningar, träffat mäklare, irriterats över floskligt mäklarspråk och nu våndas jag. Våndas för att jag inser att den största utmaningen inte är att hitta en hyfsad fyra för under sex miljoner*, det är att plocka undan alla grejer i vår lägenhet till fotografering och visning.

För det är prylar överallt. Det svämmar över i garderoberna, ligger leksaker i varenda skrymsle och i bokhyllan kör vi dubbla rader. Och detta trots att vi rensar med jämna mellanrum och inte har jättemycket saker.

Trodde jag. Fast det är bara att inse. Vi har faktiskt jättejättemycket saker.

*minst 100 kvadrat i stan då, och jo, jag vet att det finns finfina förorter där lägenheterna är billigare...

4 kommentarer:

k sa...

Huja. Sakerna blir ju dessutom bara fler och fler i takt med att barnen växer. Om/när vi flyttar slipper vi det där, vilket faktiskt känns lite skönt nu när jag tänker på det. Vi bor i hyresrätt. Vår vånda lär väl bli det där med hyfsat boende utan total personlig konkurs. Men det är i innerstan ni vill bo kvar?

Fröken Blund sa...

Hahahaha...jaaaa, och du vet väl, att inför en fotografering är det en sak, in med allt bröte i garderoberna bara...Men på en visning...så KOLLAR man i garderoberna...
Det där är ångest vill jag lova!
Men lycka till (hihi)

Jessica E sa...

Ni får komma hit till Årsta och bosätta er :-) Grönt, lummigt, nära stan, tvärbana, charmigt centrum och barnvänligt. Tror till och med att det är visning på en 5.a eller 6:a i närheten av pendeltåget i helgen. Söder om söder är fin fint!

Anna ser dej sa...

k:
Nä, det är bara att inse att man äger fruktansvärt mycket saker hur man än ser på det. Vi vet faktiskt inte var vi vill bo. Eller hur. För- och nackdelarna står och väger. Nära till jobb, trädgård, andas frisk luft, inte behöva ha bil...

fröken blund:
Hehe, jo, det är ju just det. Men vi har ganska stort förråd som tur är (fast ganska fullt också nu när jag tänker på det...argh)! Tack:D

Jessica E:
Jo, Årsta är inte så dumt alls. Helt klart värt att kollas!