tisdag 15 september 2009

Nästan som på landet. Och i rött.






Vi gillar Skansen. Så där var vi även denna helg tillsammans med stor- och lillkusse. Som riktiga Skansenrävar tog vi bussen från rätt hållplats, Vasaparken, INTE Centralen, där både vagnar och panik var stor och vi fick se början av ett härligt familjegräl. Som riktiga rävar hängde vi också på låset till lunchen, som intogs 11.15, INNAN köerna växt sig till boaormar och barnen ballar ur av hunger (liksom de vuxna, i vår familj med lite klent blodsocker).

Men, alla kan inte vara perfekta. Som en riktig ärketurist gick jag i fällan i Skansenbutiken. Åh, en pläd, to die for. Åh, en surdegsbakbok, I like. Åh, en diskhandduk med sillar, vad varje hem måste äga. Nu bor de hos oss och jag drömmer redan drömmar om hur snyggt mitt rensade hem kommer vara till visningen (nä, vi har bara träffat mäklarna en gång, inte bestämt oss för vilken och kommer inte att sälja innan vi köpt något nytt...men det har liksom satt igång i mitt hjärta).

Själva rensningen är ett annat kapitel. Nu håller jag drömmen vid liv.

3 kommentarer:

Fröken Blund sa...

Det är så sorgligt bara...att när hemmet är som finast så ska man flytta därifrån...
Men filten får du ju ta med dig ;)

k sa...

Haha, filten är ju faktiskt din to keep! Jag tycker det är svårt det där med homestyling för övrigt. Oftast blir det ju väldigt opersonligt och jag fattar inte homestyling-grejen att ta bort böcker och fotografier; det är ju det som gör att man själv känner sig hemma?!
Sen är det ju underbart att få känna sig som en vis och erfaren räv ibland och oerhört härligt att ha ett sådant ställe inom räckhåll!

Anna ser dej sa...

fröken blund:
ja, eller hur! jag har i alla fall fått njuta av mitt kök i mer än ett halvår. det hade varit tragiskt om vi hade renoverat det precis innan vi skulle flytta. och pläden, ja, den ska bo hos oss i nästa hem också ju!

k:
ja, jag vet. egentligen tycker jag att det är väldigt tramsigt. jag menar, alla kan ju inte ha hem som är monokroma, utan personliga saker. eller? men en av mäklarna berättade att det där med att plocka bort fotografier faktiskt är bra för människor vill gärna titta och glömmer liksom bort att titta på lägenheten. tydligen har de gjort undersökningar på vad folk kommer ihåg och där det fanns mycket foton så kom folk ihåg dem istället för lägenheten... nåväl. man behöver ju inte bli superanal för att man ska plocka undan.

att vara räv är fina grejer!