onsdag 12 augusti 2009

Puh

Vi fick en bra eftermiddag ändå, trots de suddiga konturerna. Sixten var glad, Nils var glad och jag var trött men glad. Kärleken ringde och föreslog middag ute. Så vi hamnade på pizzerian, drack en öl och matade ungar. Och firade vår fjärde förlovningsdag. Alla fortfarande glada. Kom hem, la Nils som fortfarande sover, läste böcker med Sixten tills han somnade i vår säng. Där ligger han fortfarande och andras mjukt med armen över ögonen.

Dimman från förmiddagen har släppt, sinnet lättat. Strax ska jag borsta tänderna och krypa ner i sängen. Min stilla bön ber jag fortfarande. Sömn.

7 kommentarer:

k sa...

Och jag ber den med dig. För oss båda. Snart är det dags att krypa i säng här också och hålla andan för natten.

Grattis på förlovningsdagen! Skönt att dimman lättade något och att det blev lite positiv tid för er! Kram till dig!

flickanochtanten sa...

åh. den där dimman känner jag igen. jag kan nästan förnimma den fast den har släppt hos oss. barnen är äldre, bara några år än dina, de somnar ganska bra, de sover ganska bra, eller väldigt bra. och vi sover bra. de kommer att komma. också detta kommer att gå över. det är precis som de säger allihop. det går över. det är bara för en tid. var snäll mot dig.

Frida sa...

Skönt att det ändå blev en fin dag. Jag kan bara försöka föreställa mig hur det är att inte få sova och sen ha två barn i OLIKA ålder att ta hand om. Jag sov i pricip inte mer än två timmar i sträck på åtta månader, men då hade jag ju två bebisar som inte krävde så mycket underhållning.

Daniel sa...

Man grattar till förlovningsdagen

Nu ska ni njuta å koppla av!

Anna ser dej sa...

k:
Tack för alla uppmuntrande tillrop! Kram tillbaka - jag hoppas natten var bra

flickan och tanten:
jag försöker påminna mig om det, men det är så jäkla svårt när man är mitt uppe i det. men det är ju faktiskt bara en period. jag ber om en kort sådan. och tack för att du påminner mig och skänker hopp!

frida:
jo, fast det som faktiskt är positivt (som jag måste påminna mig om) är att Sixten har börjat sova riktigt bra de senaste månaderna. faktiskt något som känns väldigt, väldigt skönt!

daniel:
tackar och bockar!

Borgarbrackan sa...

Life is a rollercoaster. Så sant som det var sagt. KRAM och Grattis till er båda.

Anna ser dej sa...

borgarbrackan:
Jupp:D Kram