söndag 6 januari 2008

Sömnlycka

Det verkar funka, det egna rummet. Sixten har sovit bra de senaste nätterna. Jag har vaknat någon gång och hört honom, men han har bara legat och pratat med krokodilen. Inget skrik. Och sen har han somnat om igen. De senaste två morgnarna har jag dessutom fått väcka honom klockan 7 när vi har bestämt att dagen ska börja. Det känns så härligt att det kan vara så.

Dessutom tycker vi att vi märkt att han är mycket gladare, rosigare, äter mycket bättre och leker lite mer på egen hand. En väldigt härlig liten människa att vara med, helt enkelt.

Och hans föräldrar är också betydligt bättre människor än innan, efter tre ljuvliga sömnstinna nätter...

6 kommentarer:

Linda K sa...

låter härligt. det är så skönt när det funkar. hoppas jag får ett lugnt barn. fast det verkar inte riktigt så...

Anonym sa...

Det är sant det där sambandet, tycker jag. Barn som sover bra, äter bättre, blir nöjdare och gladare och sover bättre. Positiv cirkel! =)

Kram,
AnnaSv

Sara sa...

Jag vet inte vad jag ska säga... Jag suckar bara längtansfullt: åååååh!:D

Anna ser dej sa...

linda k:
det är ju tortyr när det inte funkar! är säker på att din bäbbe kommer bli en exemplarisk liten skrutt:D

annasv:
eller hur! det är lycka:D

sara:
mmm. tänk att sömn kan vara så långt borta... men, det kommer åt ditt håll också:D

Frida sa...

Det där med eget rum verkar ju vara en hit! Vi ska pröva så fort vi får flytta hem igen!

Anna ser dej sa...

frida:
Jag kan inte nog säga hur bra det verkar funka. Prova, prova, prova!!