torsdag 24 januari 2008

Om jag var min hemmafru

Kärestan är på Rockbjörnen. Jag lagar köttfärslimpa, byter blöjor och lägger bäbis. Kan det bli mer hemmafru än så?

Men när man tänker efter så är hemmafruar inte så dumma. Det finns en ljuvlig hemmafru här och skulle jag bara ha ett uns av hennes humor, fantastiska språk och grytfärdigheter så skulle jag vara helt nöjd. Fast just nu luktar jag bara köttfärs och är lite bitter.

Jag ska omedelbart sätta mig och läsa Bullens kokbok och sätta en mördeg. Och hitta min riktiga inre hemmafru. Hon ska heta Anita.

Update: Jag fick just mess från kärestan. September har precis spelat. Jag är genast inte lika bitter över att vara hemma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan ju undravarför du inte är på Rockbjörnen, åxå? Om det nu skulle vara just det du ville. Det finns något som heter barnvakt, har jag hört. September är ju passe´ enl. almanackan.
Hemmafrun Anita, kan du skicka henne vidare till mig. Tack!

Anna ser dej sa...

Så är det när man är föräldraledig och inte kan utnyttja någon stackars kund som vill ha med en på någon gala. Då får man stanna hemma. Barnvakt har jag hört talas om, men inte sett mer än en gång tidigare. Men, den 9 februari ska vi ha barnvakt för andra gången! Fint besök från Blekinget... Hemmafrun har dock fullt upp, så hon kan inte komma loss. Jag säger till när det blir ändring.