söndag 6 januari 2008

Att se tillbaka

Jag blev inspirerad av Linda K och Fraidi. Så här var 2007 i korthet.

Vad gjorde du 2007 som du aldrig gjort förut?

Fick barn. Och såg en bil sprängas.

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2008?
Jag har ännu aldrig hållit ett nyårslöfte, så det blir inget i år. Heller.

Fick någon i din närhet barn?

Ungarna bara drällde fram. Sixten kommer kunna leka med Viggo, Malte, Sigge, Lukas och Viktor som alla kom till världen 2007.

Dog någon i din närhet?
Inte i den närmaste kretsen och det är jag oändligt tacksam för.

Vilka länder besökte du?
Uhm. Inget faktiskt. Men jag var i Umeå några gånger. Räknas det?

Vad skulle du vilja ha 2008 som du saknade 2007?
En och annan smaskig drink kanske. Fast ännu hellre ett regelbundet träningsliv. Och tajta jeans.

Vilket datum från 2007 kommer du minnas, och varför?
2 juni när Sixten föddes.

Vad var din största åstadkommelse?
Att föda barn. Helt utan jämförelse med allt annat.

Vad var ditt största misslyckande?
Att jag inte lyckats komma igång med träningen efter graviditeten. Men nu jäklar.

Vems beteende förtjänade att firas?
Min fantastiska man som var ett otroligt stöd när Sixten kom till världen. Vet inte vad jag skulle gjort utan honom. Kanske hade jag gått här höggravid fortfarande?

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?

Fick inte ett jobb jag gärna ville ha. Det gjorde mig ledsen. Men jag tror att det kommer något bättre till mig i vår istället. Tror och hoppas.

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
På barngrejer. Det är så mycket man inte vet att man inte behöver när man inte haft barn tidigare...

Vad gjorde dig jätte, jätte, jätte exalterad?

Sixten.

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2007?

Ekorrn satt i granen.

Bästa filmer 2007?
Jag kommer inte längre ihåg vad som gick 2007... Pans Labyrint? Apocalypto? Sunshine?

Vad önskar du att du hade gjort mer av?

Tränat. Sovit.

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Oroat mig för att föda barn. Och sen oroat mig för att ta hand om ett barn.

Favorit TV-program?

Eh, lite pinsamt, men eftersom Floorfiller inte går längre så är det faktiskt Bonde söker fru.

Vilken var den bästa boken du läste?
Svårt, men Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson tyckte jag var riktigt, riktigt bra.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Kommer faktiskt inte riktigt ihåg. Åt något?

Hur skulle du beskriva din stil 2007?
Tjock.

Hur höll du dig ifrån att bli galen?

Jag bloggade mig ur det. Och pratade med vännerna.

Vem saknar du?
Jag saknar att vara så långt från min familj. Det känns mer och mer nu när Sixten kommit till världen.

Vem var den bästa nya personen du träffade?

Sixten.

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2007:

Att vara närvarande. Det går liksom inte att vara någon annanstans när man är tillsammans med ett spädbarn. Man måste vara här och nu. Och det är fantastiskt lärorikt.

Lärde du dig något nytt under 2007?
Väldigt mycket faktiskt. Både yrkesmässigt och i det privata livet. 2007 var faktiskt ett av mina mer utvecklande år skulle jag säga.

Vad vill du lära dig under 2008?

Jag vill hitta tillbaka till min kropp. Är så sugen på att börja dansa igen. Vad som helst. Ta upp salsan, lära mig tango, orientaliskt eller afrikanskt.

2 kommentarer:

Frida sa...

Känner igen det där med träningen! Är SÅÅ sugen på ett rejält träningspass, men det är inte lätt att hitta tiden.

Anna ser dej sa...

frida:
nej, det är ungefär lika lätt som att nå toppen på mount everest känns det som:D vi får tacka gud för promenaderna...:D