fredag 18 januari 2008

Fredag

Efter en seg start på veckan, en lätt håglöshet och lite för mycket grått som humörsfärg, så blev det en väldigt skön avslutning. Igår mysig fika med Ulrica och Viggo på barnvänligt söderfik, låååååång promenad, paket på posten att hämta och årets första semla. Idag utflykt med blå linje, Dagmarkofta och trevlig lunch med gamla kollegorna med mage och page.

Just nu luktar hela lägenheten choklad och jag är ensam hemma med sovande Sixten. Jag har bakat, tänt ljus och lyssnat på ohyggliga mängder soul av olika grad av smetighet. Från intelligent och svängigt till svettigt och tungt.

Kvällen känns oändlig och mjuk som sammet. Precis som en riktigt bra fredagkväll ska kännas.

2 kommentarer:

Borgarbrackan sa...

Oh vad mysigt och levande det låter. Stor fredagskram till dig, njut av de sista timmarna som 36åring..;-) KRAM

Anna ser dej sa...

Tack sötnos:D Jag håller mig krampaktigt i mina fortfarande 36 år...i hela 45 minuter till är de mina:D Kramar