tisdag 8 januari 2008

Harmoni

Det bultar i bröstet. Av lycka och en en känsla som ligger väldigt nära våldsam förälskelse. Mitt underbara, vackra barn. Som jag får vara med nästan hela tiden.

Vissa dagar ska konserveras på burk och tas fram när näsan rinner, ilskan får blodådrorna att svälla och tårarna glänser i ögonvrårna. Det här är en sån dag att minnas smaken och doften av: Sixten har varit ljuvlig hela dagen, jag är fylld av energi, känner mig stark och mår bra. Och så kommer min älskade hem efter jobbet och pussar på mig. Ännu mer kärlek. Värme. Harmoni.

Idag är livet som ett kinderägg. Jag ska spara den här dagen, nära hjärtat, att ta fram och lukta på när livet suger. Ibland är det ju så också.

Men idag. Idag har bara varit kärlek.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint skrivet! Och ni är så fina på kortet, du och sonen!

anna sa...

vad ljuvligt! många såna dagar behöver man.

Anonym sa...

verkligen fint skrivet! Öronmärk nu detta inlägg och läs när du behöver!

Kram,
AnnaSv

Sara sa...

Härligt! :D

Yogamamma sa...

åh, jag suckar och nickar instämmande. Precis sådär är det, precis det där måste vi komma ihåg de få dagar det inte är så.
Och vad härligt att sömnen funkar så bra nu, i olika rum :)

Linda K sa...

låter tokmysigt. såna dagar får man spara på.

Anna ser dej sa...

anonym:
tack, vad du är gullig:D

fru a:
ja, låt oss hoppas att det blir många, många, många fler!

annasv:
tack, det ska jag göra. man behöver påminnelser... kram

sara:
det är ju det:D

yogamamma:
ja, det är ju så det är. man måste bara minnas det när det stormar och blåser kallt också. och i kombination med sömn så är det fantastiskt!:D

linda k:
ja, verkligen. och jag är redan lite avis på att du snart ska få snusa i bäbisnacke hela dagarna...