torsdag 25 oktober 2007

Vanlig humor är från Mars, tandläkarskämt från Venus

Min tandläkare är en ytterst kompetent kvinna. Slank, blond och ganska stilig till sitt yttre. Men till sitt inre en äkta lutheransk avkomma som inte tillåter några roligheter utan bara knastertorka. Igår så låg jag där i tandläkarstolen, med bomullsrondeller upptryckta mellan tandkött och kind och den där sugen fräsande i mungipan. Tandhygienisten och tandläkaren pratar.

[tandläkaren] Hm. Oj. Här har vi minsann en ett-fyra på sex-tvåan.
[tandhygienisten] Då skriver jag då. Var det sex-tvåan?
[tandläkaren] Ja, du kan ju sätta en etta där då. Eftersom det är eftermiddag.
[tandhygienisten] Ja, då gör jag det. Sätter en etta. Det är ju enklast så. Det är ju trots allt eftermiddag.
Ett tydligt och glatt fnissande utbryter hos bägge.

Jag inser att jag just varit med om något så främmande som tandläkarskoj. Och att det, mina vänner, är jävligt långt ifrån vanlig humor.

Jag sluter mina ögon under tandläkarlampans obarmhärtiga sken och tänker att det är tur att de där två har varandra.

10 kommentarer:

Anonym sa...

J, tandläkare är ett underligt släkte! Fast, den man kanske minst skulle vilja råka ut för är kanske tandläkaren i Little Shop of Horror eller ännu mindre den sortens tandläkare som ofta hade monopol i mindre samhällen. Ratade slaktare, lätt kinky, som gärna "provborrade" i en tand eller två för att ha lite jobb senare!

Frida sa...

interna nördskämt är ju de bästa (tycker iaf jag som är en nörd...)!

Anna ser dej sa...

gambla moster:
hu, vad läskigt! tur att min tandläkare bara är lite torr och inte en sadist...

frida:
ja, kanske det. fast man är ju ganska utanför om man inte tillhör nördgruppen...

Camillas lockar sa...

Tandläkarskoj! Det får man inte uppleva varje dag minsann ;-) Fast jag skulle nog faktiskt inte vilja uppleva det. Räcker om du berättar... *ryser*

Anna ser dej sa...

camillas lockar:
hellre tandläkarskoj än tandläkarskräck! så jag hoppas du får det ena men inte det andra...:D

Unknown sa...

Så fick jag mig också ett gott fniss, tack för det!

Anna ser dej sa...

louise:
Vilken tur! Varsågod:D

Anonym sa...

Som fd tandhygienist skrattar jag nästan på mig!

Kanske skulle släppa konsulteriet och dra på mig munskyddet igen...

Behöver ju inte berätta att det gått 12 år sedan sist ;)

Anna ser dej sa...

pernillaheterjag:
Ja, det är bara att inse att man behöver bli inskolad i det för att verkligen förstå och uppskatta det:D

Anonym sa...

Brim over I agree but I contemplate the post should prepare more info then it has.