tisdag 16 oktober 2007

Att bli dumpad

Så står man där. Känner sig ratad och lite dum som inte fattade något.

[jag] Men jag trodde att allt var bra.
[han] Det var bra. Men jag har träffat en annan.
[jag] Men du sa ju att du älskade mig.
[han] Sa och sa. Visst, det gjorde jag. Då. Men nu älskar jag henne.
[jag] Men... Jaha.
[han] Fast du är en jättefin person. Och om jag inte hade träffat henne, så hade det varit du och jag. Vi kan väl vara vänner?

Visst, det är bara ett jobb jag sökt. Och jobb finns det fler av. Men ändå.

Fast det är då jag inser att en klyscha sitter som en keps.
Mister du en står dej tusen åter. Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge. Allt är inte guld som glimmar.

Jag ömkar mig själv, slickar lite på mitt självförtroende och ger mig snabbt i kast med Monster. Nu jäklar.

9 kommentarer:

Sara sa...

Usch. Jobbsök är jobbigt. Man blandar så lätt ihop allt och gör det till någon slags bedömnning av ens person. Jag gör det alltså. Ömka på du och se till att självförtroendet är intakt! Lycka till!

Linda K sa...

men åh, vad tråkigt! stora kramen. vi ses ändå!

Anna ser dej sa...

sara:
jamen precis. äpplen och päron liksom. det är bara att peppa sig själv och ge sig ut i djungeln igen.

linda k:
trökigt var ordet. kram tillbaka och vi ses absolut!

Anonym sa...

Vad synd Anna, det verkade så lovande. Men i vanlig Kerstin-anda - då var det inte meningen...;-)Nu kommer andra dörrar att öppnas för dig min vän. Kram!

Borgarbrackan sa...

Vilket misstag dem gjorde..Och för att tillägga en till i högen av alla våra favoritklyschor- Allt är inte var det ser ut att vara..
Stor kram darling. Imorgon är en annan dag..ups där var en till ;-)

Anna ser dej sa...

kerstin:
ja, det är tråkigt. men precis som du säger - då var det inte meningen och vad som helst kan hända. en dörr stängs och andra öppnas. det är så det funkar. kram tillbaka!

borgarbrackan:
du, min allra äldsta och vanaste vän i klyschträsket:D

Anonym sa...

Så tråkigt, jag hade hoppats på dej! Men eftersom jag är på väg härifrån hade jag inte hunnit njuta av ditt excellenta sällskap ändå. Lycka till med det fortsatta sökandet, jag ska hålla ögonen öppna!

Anonym sa...

Va f...! Är dom inte riktigt KLOKA!! Det verkar som om det är fler än jag som snubblar runt i klyschträsket, men THEIR LOSS, alltså!!
Om dom inte förstår att ta vara på
en vacker kvinna, intelligent, begåvad med både IQ och social kompetens, så kan dom stå där!!

Anna ser dej sa...

sara:
åhå - så du har hittat något annat?! grattis! och tack. jag hoppas vi ses - antingen i det verkliga livet eller här:D

gambla moster:
gullmoster! kram