fredag 30 oktober 2009

Problemet med två barn
















...är att när den ena blir frisk så kan den andra bli sjuk. Och idag har Nils fått kräkisen. Puh. Fast det känns som en light-variant efter Sixtens natt. Nils kräks lite och sen är han glad igen och på sätt och vis är det ju skönt att fortfarande amma nu, då vet jag att han får i sig lite vätska och näring samtidigt.

Vi roar oss annars med att se Nils träningsgå med gåvagnen. Han ser så fruktansvärt stolt ut där han går fram på spikraka ben och tittar på oss med "Ser ni, ser ni!" i ögonen. Han tar sig över trösklarna men när det tar stopp vid vägg eller soffa häver han upp ett abnormt argskrik av frustration att inte bara kunna fortsätta i evighet. Och sen blir han för trött för att gå och skriker argskriket igen.

Och, jo, tittar ni på bilden så ser ni årets första pepparkakshjärta!

6 kommentarer:

k sa...

Åh, finisen! Jag håller med om att det känns lite småtryggt med kvarvarande amning i sjukdomstider. Skönt att kräkandet inte är alltför vidrigt. Kram och "happy halloween!"

Yogamamma sa...

Åh, han går, Nils. Vad stor han är! Lilla Siri börjar resa sig och kan ta något stapplande steg om jag håller henne i händerna, men inte mer än så.

Borgarbrackan sa...

Nilsen är snabb och tidig han. Ha ha vad väl jag kommer ihåg den där argrustrationen som rätt nyligen har gått över faktiskt. Nu kan Noel manövrera vagnen som han vill, och formligen lyfter den åt det håll han vill. Men det tog lite tid:-) Hoppas ni själva som sagt lyckas hålla er friska. stor kram

Fröken Blund sa...

phu...phu för kräkisen!
oj för pepprisen, och så himla coolt med gåisen!
tänk att han går! det är stort!

Lotta Sultan sa...

haha, jag vet hur det är! mysig blogg du har förresten. hittade dig via fröken blund. kommer tillbaka!

Anna ser dej sa...

k:
tack så här i efterskott!

yogamamma:
ja, han är mycket kropp, lille nils. och han trasslar omkring mer och mer på fötter och tår. fast han trippar mycket på tå när han går, har inte riktigt kommit på det där med att trampa ner än:D

borgarbrackan:
jo, det tar ju lite tid:D kramar

fröken blund:
ja, ulk och oj och japp! vi är ganska tidiga här i familjen i år verkar det som:D

lotta:
:D tack, tack - vad glad jag blir. jag kommer och hälsar på hos dig också, så vi ses:D