onsdag 28 oktober 2009

En kräkis och ett tvättberg

Sixten har kräkts hela natten. En del sin säng och väldigt mycket i vår säng. Nattsömnen har som bäst varit någon timme sammanhängande och idag har jag tvättat nio maskiner tvätt. Det är personligt rekord. Faktiskt har jag aldrig sett så mycket tvätt förut. Som tur är har mina svärisar varit här och stöttat, stekt plättar, burit arg Nils, gjort pumpagubbe med Sixten, burit kräkta lakan, lagat middag. Och köpt Napoleonbakelse.

Nu knäpper jag mina händer och ber att vi alla slipper förra nattens bravader. Fast just in case har jag bokat tvättid imorgon också.

8 kommentarer:

Frida sa...

huvva! tur i oturen att du har svärisarna. håller tummarna för att det värsta är över nu.

k sa...

Usch och fy. Det där är en av mina mardrömmar och med tanke på vår helt omöjliga tvättstugesituation, hoppas jag verkligen att vi slipper. 9 maskiner tvätt har jag nog faktiskt aldrig varit med om. Hujedamej, vilket jobb du gjort! Hoppas att Sixten blir bra snart och att det inte drabbar någon av er andra. Kram i kräkröran!

Fröken Blund sa...

stackare där...
hoppas att ni inte blir smittade!
Hurra till dig, 9 maskiner är bra jobbat! verkligen värt minst en napoleonbakelse...

Fröken Blund sa...

förresten...jag direktlänkade till dig i mitt senaste inlägg...utan att ens fråga om lov...
det var fult gjort av mig. är det ok?
Kram

anna sa...

åh, elände. hoppas det är över, krya på!

Therese sa...

Kräk är inte trevligt och nio maskiner det slår mig med hästlängder, jag som alltid klagar över att jag tvättar minst tre maskiner om dagen....
Krya på er!♥

Borgarbrackan sa...

O no... är kräkistiden här nu... min tid att träna på min kräkfobi alltså...Jippi.. Hoppas verkligen att det går över fort för er och att ni slipper det ni andra...KRAM

Anna ser dej sa...

frida:
tack! S verkar vara på bättringsvägen och vi ser ljuset i kräktunneln.

k:
nä, fy det är inte inte kul alls. och tvätten inte att leka med... hoppas ni slipper allt det eländet! kram till dig

fröken blund:
tack! nä, får verkligen hoppas att vi andra klarar oss. vet inte vad inkubationstiden är för eländet, men än så länge är alla friska... och du får länka hur mycket du vill till mig:D kram

fru a:
tack, det är bättre idag. som tur är!

therese:
någon gång ska man ju visa vad man går för:D tack!

borgarbrackan:
jo, det verkar vara överstökat nu. så vi får bara hoppas att vi andra inte åker på den... kramar