måndag 26 oktober 2009

Säg det igen

Du gjorde det igen
Alldeles nyss
Du sa det där man aldrig får säga
Du sa det till mig, det outhärdligt
hänsynstlöst förbjudna
Du sa jag älskar dig, jag älskar dig, 
jag älskar dig

Du la din hand på min rygg
Jag vände mig om och du gjorde
det man aldrig får göra
Du strök min panna med stora, varma,
sträva, trygga händer 
och sa, jag älskar dig, jag älskar dig, 
jag älskar dig

Jag har blivit med Spotify. Och där hittar jag Lisa Nilssons "Säg det igen". Förra gången jag hörde den var på begravning. Nu hör jag den igen. Så fantastiskt vackert. Och tårarna kommer som jag fortfarande satt kvar där i kapellet på bänken.

2 kommentarer:

Borgarbrackan sa...

Hu ja,,, jag får rysningar bara jag tänker tanken...den där känslan av att något är så otroligt sorgligt att jag inte kan närma mig det ens i tanken kommer upp...usch...

Anna ser dej sa...

borgarbrackan:
nä. och det är så konstigt och magiskt med musik: att den kan föra dig direkt tillbaka till en specifik situation, plats eller person igen. så där. utan att passera gå. kram