söndag 9 november 2008

...och sen kom logistiken och åt upp mig...

Ju närmare vi har kommit kärlekens jobbstart, desto mer har logistiken slukat oss. Och man kan väl lätt säga att det har eskalerat de senaste veckorna. Jag vet inte vad som händer, men allt snurrar så fort att jag inte hänger med.

Det är veckohandling, det är tvätt, det är köttfärssås, det är hämtning och lämning, det är "skynda, skynda, bråttom, bråttom", det är för lite skratt med vännerna, det är för mycket tröttma på kvällarna, det är ingen träning, det är nätter med för lite sömn, det är för mycket jobb och för lite hopp och lek.

I natt har jag drömt, för tredje natten i rad, om någon slags trolldryck som finns i min närhet. Alltså, en sån där magisk dryck som någon kokat ihop, en dryck som får hjärtan att bulta, lösningar att uppstå ur ingenting och saker att falla på plats. Fast genom magi, inte genom arbete. Eller förändring i livet.

Jag är i obalans och vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur det. Men jag tror jag måste ha ett ordentligt snack med mig själv.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Höstens tema: logistik. Dags för transportplaneraren att softa lite. Ta lite ströjobb och vänta på vinterdvalan. Titta upp i taket, omkring inte på klockan - även om du är på väg någonstans. Du är ju här! Kramar från en jetsetarmullvad och tillika katt

No-one sa...

Om du hittar den där magiska drycken kan du väl höra av dig? Skulle också behöva en skvätt.

Och ifall du tar det där snacket med dig själv, får du gärna dra in mig i det också. Jag skulle också behöva ett ordentligt snack.

Yogamamma sa...

Vi har insett att det där skynda, skynda, bråttom, bråttom inte funkar. Inte med en 2-åring och en höggravid mamma.
Så vi låter det ta den tid det tar. Tack och lov har jag en förstående arbetsgivare. Tack och lov jobbar jag bara tre veckor till.
Och det låter onekligen som du behöver den där magiska drycken. Dessvärre har jag ingen, men jag skickar en massa cyber-energi och hoppas att lite av det kommer fram.

Borgarbrackan sa...

Kanske handlar mycket om att se det man gör istället för det man inte gör. Jag vet, det är lättare sagt än gjort, men det kan behövas ibland när listorna blir för långa och tålamodet för kort. Imorgon är alltid en annan dag..;-) Stor kram

Anna ser dej sa...

katten:
fast jag tycker inte att jag pressar mig så mycket. det är ju bara att man måste äta middag och måste gå och handla om det ska bli nån middag. städa gör jag nästan aldrig. sover gör jag ganska mycket. men tiden tar liksom slut till förmån för jäkligt mycket logistik. och det retar jag mig på. fast det är kanske det jag inte ska göra. utan bara vara. puss!

pixalexia:
will do!:D

yogamamma:
det är en knölig balans som måste lösas på något sätt. men jag tar tacksamt emot energin!

borgarbrackan:
jag vet inte, det känns som sagt inte som jag inte ser vad jag gör, utan mest som att jag blir så frustrerad över att göra så mycket trist logistik som inte går att komma undan. men, kanske det blir bättre om jag försöker notera det jag gör och skiter i det jag inte gör. och försöker ha lite kul där emellan... stor kram tillbaka!