måndag 24 november 2008

Logistikfrid?

Njä. Kanske inte frid, men åtminstone ett vänskapligt handskak. Idag ska vi nämligen pröva vår nya elbatong mot logistikdjävulen: middagsfrid. Igår levererades två kassar middagsmat till oss fullsmäckade med grönsaker och ekologiska varor.

Det verkar vara ett otroligt fiffigt koncept, hur som helst och vi har två testveckor framför oss. Och jag har redan förberett kvällens middag med att tärna potatis och rotselleri som ska bli laxpytt lite senare. Jiha!

5 kommentarer:

Frida sa...

Det låter ju sjukt bra, ser fram emot rapport och utvärdering!

Yogamamma sa...

Jag håller med Frida. Har själv funderat på konceptet. Min chef använder dem och är grymt nöjd.
Och hennes barn också.

Anna ser dej sa...

Frida:
Det verkar faktiskt väldigt, väldigt bra. Matsedeln och recept för veckan sitter på kylskåpsdörren. Laxpytten igår blev smaskig (fast S ville bara äta smör... "mör, mör" hojtades det från hans kant). Ikväll blir det pasta med köttfärssås på ekologiskt lamm och vitkålssallad.

Yogamamma:
Som sagt, det verkar faktiskt himla bra. Och dyrt tycker jag inte heller att det är. Vi lägger lika mycket idag på mat för en vecka som vi ska komma på och släpa hem. Sixten verkade inte så impad av middagen igår, men det kan hända med vad som helst utom potatismos:D

Borgarbrackan sa...

Vad kostar kalaset? Jag tycker också det låter helt kanon...KRAM

Anonym sa...

Fantastiskt vad dom har i storsta´n!! Här får man allt pallra sig till Konsum om man vill ha lite middagsmat.Det som är dyrt är väl kanske allt sådant som kommer till: julskum, suspekta kakor mm.

Gambla Moster