tisdag 29 juli 2008

I'm comin out

Jo. Det är så här. Att det växer en liten människa i min mage. Att Sixten ska få ett syskon till vintern. Att vi ska bli fyra i familjen. Närmare bestämt i början av januari. Eller kanske slutet av december. Det känns stort, härligt och väldigt läskigt.

Idag har jag berättat för chefen. Det har varit lite ångestladdat, men han tog det som en bra chef. "Ja, du är ju i den åldern. Och jag är luttrad vid det här laget. Grattis!". (Det var ju nämligen så att jag berättade att jag var gravid för samma chef, när jag hade jobbat ungefär lika länge på mitt nya jobb förra året.)

Men, nu vet han om det. Och jag kan komma ut ur garderoben. På riktigt.
Linda, det dröjer lite längre innan vi blir kollegor igen.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Men va?! Stort GRATTIS till er!!!!! Misstänkte när du skrev hemlis men jag visste inte om det var så... Va kul!!!! Vi kommer dock inte gå i samma mammagrupp denna gången kan jag lova : ) När jag e inte redo än på några år. Men mysigt att ha så tätt mellan syskonen oxå. Kram!

Linda K sa...

wahooooo, GRATTIS! vad kul med en lille-nånting! men kunde du inte väntat med att gå förrän i typ april så vi fick ses? ;D

Anonym sa...

Grattis till din outning!!!
Den gick vägen...:) /cat

Att vara mamma sa...

Åh, vad roligt. Stort grattis!

Yogamamma sa...

jag visste det, jag visste det, jag visste det!!! Stort grattis. Då ligger vi nästan precis lika i vår graviditet, för vi är också planerade till slutet av december/början av januari. Kul att få följa dig!
KRAM och lycka till!

Anonym sa...

Grattis!! Vad kul!

Borgarbrackan sa...

Grattis till att du kommit ut. Lite komiskt är det allt för chefen..bra reaktion. Vad härligt att kunna dra barnvagn ihop med dig. Puss

anna sa...

det var väl det jag tänkte... tjoho, vad roligt! stort, stort grattis och kram!

Marita sa...

Nämen va kul, stort grattis!

Anna ser dej sa...

Maria M:
Tack! Nä, jag tror inte det blir någon av de gamla mammagruppspolarna som är riktigt där heller:D Jag kände mig inte riktigt redo från början heller, men nu känns det bara härligt. Kram till dig och Ellioten!

Linda K:
Tack och jo, väldigt spännande och kul. Och man kunde ju tyckt att jag kunde väntat lite till... Men, mammaledig kommer jag inte vara lika länge nästa gång, så kanske vi ses i augusti/september istället?

cat:
Det gjorde det:D Puss

Att bli mamma:
Tackar och bockar:D

Yogamamma:
Tack! Ja, det är lite häftigt att vi ligger så lika i tid. Ska bli väldigt kul att ha en fellow-girl att få följa och cyber-hänga med i graviditeten. Kram tillbaka.

en mölnbobos liv:
Tackar! Det var lite läskigt i början, men nu känns det bara väldigt kul!

borgarbrackan:
Eller hur?! Det är tur att han är en sansad man, min chef:D Och jag ser VÄLDIGT mycket fram mot att få barnvagnsdra med dig! Kram!

fru a:
Tack! Du är min stjärna på två-barns-himlen, att följa:D

mi:
Tackar, tackar! (klappar på den något rundade magen...)

Anonym sa...

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag väntar också 2:an som kommer i slutet av november/början av december. Ella kommer då vara nästan 2 år. Får tyvärr en del tråkiga kommentarer att "Vet du hur jobbigt det kommer bli att få barn så tätt" "oj då...2 blöjbarn hur ska det gå..." Herregud kan inte folk bara vara glada och tycker de något så kan de hålla det för sig själva om inte jag har bett om råd. Jag är 35 år och vi vågade inte vänta längre med att försöka få till 2:an då det tog nästan 2 år att få till Ella. Nu tillverkades 2:an på första försöket och jag blev både överlycklig och rädd när vi plussade...Hjälp klarar vi detta, räcker jag till åt 2 barn osv. Nu är jag bara föräntansfull och glad.

Chefen tog det också bra även om det nog inte var hans drömscenario..:-)

GRATTIS igen!!!! :-D

Linnea sa...

Hej! Jag är en smygläsare som mest läser och inte kommenterar, men det här kan man ju inte låta bli att kommentera. Grattis! Jag väntar också mitt andra barn som är beräknat att födas 19:e januari. Vårt första barn föddes 27:e maj 2007. :)

No-one sa...

Stoooort GRATTIS! :D

Anonym sa...

GRATTIS! Vad roligt för er!!! =)

Kram,
AnnaSv

Anonym sa...

Stort grattis till er alla tre! Följer ditt liv till och från på din sida och det är så härligt att läsa det du skriver. Är så glad för din skull.
Stor varm kram från K-na!

//Åsa

Anonym sa...

Visst är det underbart! Jag väntar vårt första barn som är beräknat till mitten av januari. Vaknar varje morgon och undrar om det verkligen är sant...

Jag har läst din blogg länge men aldrig givit mig till känna. Jag tycker så mycket om ditt sätt att skriva och skildra tillvaron på. Din blogg är ofta en sån som jag sparar till sist när jag surfar, för att ha det bästa kvar på slutet!

Lycka till med bebis och fortsätt skriva!!

Anna ser dej sa...

jessica e:
Tack och grattis själv också! Nej, jag förstår vad du menar. Det kan komma en del onödiga kommentarer och det är ju inte vad man behöver höra... Speciellt inte när man kanske ändå känner sig lite nervös inför vad två barn kommer innebära:D Men, jag tror bara man får lita på att allt kommer bli bra och lyssna på de personer man blir stärkt av istället för motsatsen. Och njut av din graviditet!

linnéa:
Tack och grattis till dig också:D Vad kul, då har vi nästan legat lika i bägge graviditeterna. Och du är beräknad med andra barnet på min födelsedag. Det är en stor värld. Fast ändå liten...

pixalexia:
Tackar och bockar!

anna sv:
tack, det ska bli väldigt spännande!

åsa:
Vad kul att se dig här:D Tack söta för tankarna och orden. Kram!

anonym:
Tack snälla, för fina ord och tanke. Vad glad jag blir för det! Stort grattis tillbaka - du har en otroligt häftig resa framför dig:D

Frida sa...

Åh, grattis! Så härligt att komma hem från semestern och läsa sånna underbara nyheter! Det är ljuvligt att vara tvåbarnsmamma!

Anna ser dej sa...

frida:
tack! det är inspirerande och lugnande att det finns välmående tvåbarnsmammor att se upp till:D

Anna sa...

O grattis! Jag har inte hangt med sa bra i blogvarlden, men jag tror Sixten ar nastan exakt lika gammal som min Ellen. Fast jag tror inte det blir nagon 3:a for oss an pa ett tag i alla fall :)