måndag 14 juli 2008

Borta bra...



Jag sitter på kontoret igen. Är lite klibbig och törstig. Det är varmt och kvavt ute. Jag pratar i telefon och webbar. Använder kaffepausen till bloggeri. Nästan ingen är kvar i huset.

Veckan på Gotland var regnig, underbar och matfylld. Jag tror att jag gått upp ungefär 4 kilo i förmiddagsfika, eftermiddagskaffe och långa middagar med efterrätt. Men vad gör det när det har varit ljuvligt. Jag har ätit nyrökt och vildfångad fisk, klappat hästar, tagit bort Sixtens första fästing, applåderat liten fis som stått alldeles på egen hand för första gången, badat i havet, promenerat vid havet, suttit vid havet, längtat till havet. Jag har gungat, varit på utflykt, bakat maränger, blodsockergrälat, blivit utmattad och sovit mycket.

Och så har jag sträckläst sommarens bästa bok. Eat, pray, love av Elizabeth Gilbert. Språket är underbart, roligt och innerligt. Det inspirerade, värmde och fick mig att fnissa högt många gånger per dag. Och resan är fantastisk att få följa med på, genom Italiens mat, in i Indiens meditation och bön för att sedan sluta i kärlek på Bali. Läs den, det är allt jag kan säga.

Bilden är lånad från http://www.elizabethgilbert.com/eatpraylove.htm

4 kommentarer:

Anonym sa...

Back in bissniss :P Du är välkommen!!
Får jag låna boken, kanske, undrar kissekatten..

Anna ser dej sa...

kissekatten:
Tack raring! Du ska absolut få låna boken. Tänkte på dig när jag läste den. Puss o kram

anna sa...

åh, då ska jag rycka den boken ur händerna på lillasyster när hon är klar...

Anna ser dej sa...

fru a:
gör det! eller stjäl den när hon inte ser. eller köp en egen - finns i pocket nu på både svenska och engelska. den är värd det!