måndag 12 april 2010

Små lyckor

Ibland händer det. Små, små saker som klaffar till ett mönster av det där som är lycka.

Nils var inte vaken klockan 05.45, som han brukar utan sov till 06.30. Sixten vaknade glad och ville äta frukost. Nils också. Jag fick dricka kaffe och läsa nästan hela tidningen utan allt för många avbrott. Inget påklädningstrauma utspelades, utan allt gick snabbt och med relativt glatt humör. Tunnelbanan kom efter två minuter och jag fick sitta. Läste ut Hjärtdjur. Och satt bredvid en dagisgrupp som åkte tunnelbana till Kista. För några år sen hade jag blivit irriterad på allt stoj och bytt vagn, men nu satt jag bara där med ljus i hjärtat av deras små röster som speglade äventyret i att åka tunnelbana. Ända till Kista.

4 kommentarer:

Yogamamma sa...

Jag får, varje morgon, ett mejl med dagens affirmation. Idag stod det: "Kom ihåg att lycka finns i de små tingen. Så se dig omkring där du sitter just nu och lägg märket till minst två saker som gör dig glad". Jag tänker att du har hittat många sådana saker idag. Härligt!

k sa...

Hurraaaaa! Vilken start på veckan! Hoppas så att sömntrenden håller i sig! Här är det också relativt piggt:)! Stor kram!

Toril sa...

Vilken fin start du/ni fick!
Du som haft det så kämpigt med nattsömn å annat...glad för din skull..ja verkligen!
Allt gott:)

Anna ser dej sa...

Yogamamma:
Ja, det är ju ofta just det man måste göra - se sig omkring och lägga märke till de små fina sakerna omkring en. Det är så lätt att köra på och inte vara närvarande, men när man är det så upptäcker man så mycket glädje. Det var en riktigt fin morgon!

k:
Ja, en väldigt fin start på dagen och veckan. Och sömnen, jo, den tar sig liksom mer och mer faktiskt. Hoppas allt faller på plats för er också och ni får vila ordentligt på nätterna också. Stor kram tillbaka!

Toril:
Tack snälla, ja det var en skön morgon, en riktigt skön morgon. Kram till dig och allt gott tillbaka:D