fredag 16 april 2010

Bröstomsorger

Jag blev så inspirerad av Yogamamman och har gått och längtat ett bra tag. Täta barn, mycket amning, graviditeter och viktförändringar. Brösten har liksom ändrat storlek och form, upp och ner och till slut satt alla mina BH:ar lite uselt. Lite för stora eller lite för små, lite noppiga och lite sladdriga. Det var dags och det behövdes en tant. För när man ska köpa BH måste man ha en tant. En tant som mäter och synar och drar i BH-banden och säger "Sådär ja". För då vet man att det är rätt.

Så igår blev mina bröst omhändertagna igen. Jag hittade min tant på Eva Corsetten i Linköping. Det hörs ju på namnet att det är där man hittar sin tant. Fick nya mått, spetsar och silkiga tyger. Kreditkortet fick jobba hårt, men det är värt varenda krona. Brösten är glada igen och det är jag också.

7 kommentarer:

k sa...

Ja, det är nog dags även för mig. Fast jag har liksom någon slags separationsångest till en del av dem som ligger där i lådan. För det är svårt att acceptera att jag ska ha så här... minimal... byst resten av livet...? Tyvärr är det väl bara att inse faktum. (Men kanske om det blir en graviditet till..?)
Kram och ha en skön helg!

Yogamamma sa...

men åh, har du varit där, i min barndomsstad, och i den butiken. Jag kan nästan se dig framför mig.

Kul att både du och brösten mår bra. Mindre kul för kreditkortet, men what the heck, ibland måste det svida lite.

Fröken Blund sa...

Åh! Jag tror Yogamamman inspirerade många...för jag har banne mig nästan inte kunnat låta bli. och jag har nästan tio kilo kvar. innan jag kan unna mig. för som det är nu. är det ingen mening. men det är sannerligen en morot.
och Eva Corsetten låter som ett ställe där man hittar sin tant. sin braiga tant.
grattis. till dina bröst. ;)

Anna ser dej sa...

k:
Ja, jag förstår... Men tänk så här. Även en liten byst vill ha fint puff och sköna vadderingar att luta sig mot. Kanske är det just den lilla bysten som behöver det som mest? Och du kan ju spara de gamla för good old times sake också om du vill vara på den säkra sidan (och om behovet kommer upp i framtiden...). Kram!

Yogamamma:
Nej, vad märkligt att jag hamnade i din barndomsstad och att du känner till stället...eftersom just du var min inspiration menar jag:D Så är det när det är menat att hända! Och ja, lite får det svida ibland när det är behövligt.

fröken blund:
inspiration är bra:D Yogamamman har kanske sett till att hjälpa Sveriges underklädesbutiker med ekonomin? En bra inspiration är det i alla fall, när brösten har det fint... Så, tack:D

No-one sa...

Glada bröst = glad mamma. :)

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Det är lite tantvarning att skaffa "rätt" bh. Jag funderar på att anmäla mig också. Till tantligan alltså. Och få sådär perfekta hallonbröst. För det har du väl nu?

Anna ser dej sa...

Alexia:
Jajamensan:D

Magda:
Ja, det är det. Men tydligen kommer det en tid när det inte går att shoppa på HM och vara nöjd längre... Och, ja, kanske lite slokiga hallon men jo, hallon är det minsann:D