onsdag 9 december 2009

Vi delar med oss

Den här veckan är det influensa vi delar på i familjen. Jag har haft feber, hosta och ont i kroppen sen helgen, men börjar komma ur det. Kärleken var näste man till rakning och igår var Sixten varm när jag hämtade på dagis. Jodå, 39,5 i temp när vi kom hem. Tjoho. Hela familjen hemma idag, två med feber, två utan. Nils har än så länge klarat sig och jag försöker hålla hoppet uppe, men att han skulle klara sig är ju nästan ett underverk. Men, han kanske är precis så tuff som han ser ut...

4 kommentarer:

Fröken Blund sa...

nej fy...stackars er...
usch va tungt...
jag går här hemma med ont i halsen och huvudet, och hoppas som man bara kan hoppas på att det är byggdammet. det måste vara byggdammet. för är det nångång jag INTE får vara sjuk...så är det nu.
Kram på er, och Krya!Krya!Krya!

Toril sa...

Hoppas att ni håller er krya!

k sa...

Usch och fy. Satt precis och pratade om att det tycks vara omöjligt att isolera sjukdomar mellan familjemedlemmar och så läste jag ditt inlägg. Hos oss går halsont, snuva och allmän hängighet runt just nu. Värst är det för lillfröken Pydd som röjer runt med supersnorig näsa nattetid och håller oss andra vakna. Det man kan hoppas på i familjesjukdomslägen är att alla inte insjuknar med samma kraft och nu då att vaccinet kanske kanske har lite av all-round-verkan...;) kortare sjukdomstid iaf? Jag försöker inbilla mig det... Hoppas ni blir friska snart! Stor kram!

Anna ser dej sa...

Alla:
Tack, tack, tack! Nu är Nils sjuk också, med uslare nattsömn än vanligt som effekt. Det suger att vara sjuka och inte hinna vila. Men snart tar vi jullov och åker söderöver. Då kanske... Kram