torsdag 18 juni 2009

Solstråle

Man träffar väldigt mycket pensionärer när man är ute och spankulerar med barn på stan om dagarna. Min favoritdam heter Viktoria och bor någonstans i närheten. Hon har jättestora solglasögon som förmodligen inhandlades på 60-talet och bryter lite tyskt sådär. Hon är otroligt rar. Jag mötte henne första gången när Nils var sådär två veckor gammal och då sa hon "Ni är fantastiska, ni mammor" till mig. Bara sådär, när vi råkade gå bredvid varandra på gatan. Jag höll nästan på att kasta mig om halsen på henne då och krama henne, länge länge.

Nu möter jag henne då och då. Hon pratar alltid med barnen och säger "Åh, min ängel, så fin du är, så vacker". Jag vill ta med henne hem och mata henne med kakor.

5 kommentarer:

Therese sa...

Åh gamla tanter kan vara så härliga, jag tycker verkligen att du ska ta med henne hem!♥ Jag önskar er alla er härlig och solig midsommar. Kram

Anonym sa...

Vilken härlig tant! Ni kanske kan dricka kaffe och äta kakkor på en bänk i solen någon dag? :)

Hoppas ni får en fin midsommar! Kram Elma

Fröken Blund sa...

Vilken fin blogg du har! Som en liten pärla!
Tänker å det bestämdaste lägga till dig i min blogglista omedelbart! Tack för ditt besök hos mig å välkommen åter!
på återhörande/skrivande...
Mvh Fr Blund

Anna ser dej sa...

Therese:
Jag älskar fina gamla damer! Och jag måste nog faktiskt ta med henne hem någon gång:D Hoppas ni hade en härlig midsommar själva - det såg verkligen ut så på bilderna:D Kram

Elma:
Ja, ingen dum idé alls. Tack och tack detsamma! Kram

fröken blund:
Tack, tack, vad gullig du är! Och likewise får jag säga - du ligger redan i min lista:D Vi hörs!

No-one sa...

Underbart. Sådana tanter växer inte på träd.