onsdag 17 juni 2009

Födelsedag

Vi har firat födelsedag idag, kärlekens närmare bestämt. Det blev paket och sång imorse, med motsträvigt fnissig Sixten vid min sida, som inte gick med på att det var pappas födelsedag.

Presenten från mig och grabbarna blev en påminnelse om Nils födelse. En brödrost. Jo, på BB Stockholm hade de nämligen en fantastisk skapelse som kunde rosta mycket och jämnt och krispigt och varmt och inte alls så där ojämnt svartvitt som vår nuvarande tenderar att göra. Kärleken blev som besatt och jag har aldrig sett honom rosta så mycket bröd som under våra första dagar med Nils. Och nu står en likadan här också. Man kan väl säga att vi har kommit över det mest romantiska skedet i vårt förhållande...

Födelsedag är det också för en ny liten människa som äntligen kommit till världen. Grattis vackraste A!

2 kommentarer:

Linda G sa...

Åh, nu måste jag kommentera för första gången och fråga vad det är för brödrost. Jag är nämligen på jakt efter en ny. :-) Passar också på att säga att jag tycker att du skriver väldigt fint, att gå in här är så rofyllt på något sätt.

Anna ser dej sa...

Linda G:
Skapelsen är en Dualit. Engelsmännen kan sin toast, men den är dyr som ögat... Fast om man köper på nätet så kan man hitta lite billigare, här till exempel http://www.bagarenochkocken.se/shop/?cat_id=68&head_id=23.

Och tack, tack för fin kommentar!