fredag 12 juni 2009

Puh



Veckan har inte bara rusat utan faktiskt sprintat förbi. En del har uträttats: vaccination av Nils, träning med PT:n, bokcirkelmiddag med dumplings (favorit i repris), ofullbordat spjälsängsletande till Nils och första dejten med ny optiker.

Och hela veckan har jag haft lite ångest för idag. Idag har nämligen dagis varit stängt och kärleken åkt till Köpenhamn över natten. Alltså ensam med bägge kidsen hela dagen, kvällen och natten. Det har jag gruvat mig för ganska mycket, trots min numer inte så nyblivna tvåbarnsmamme-status. Det är trixigt att underhålla två barn i olika lägen, behov och åldrar och samtidigt behålla sinnesron. Speciellt runt läggdags med två trötta små gryn.

Men, vi har haft en sån mysig dag tillsammans med bara något enstaka sammanbrott. Vi hann ut före ösregnet, träffade mammagruppen och gick till parken tillsammans. Käkade blodpudding och tittade på film. Fikade med vännen H här hemma på eftermiddagen, när regnet var ett faktum. Åt middag, busade, ammade, tittade på Bolibompa och läste böcker. Och nu sover de bägge. Hur natten blir lär visa sig, men jag känner mig så glad av att vi har haft det så fint. Så kanske håller jag på att bli en riktig tvåbarnsmamma i alla fall...

5 kommentarer:

k sa...

Åh, så skönt det låter! Hoppas du får en bra natt så att det blir ytterligare självförtroende på två-barns-vägen! Kram!

Therese sa...

Man växer med uppgiften och ansvaret och klart att du klarade det galant!♥

Borgarbrackan sa...

Du är en fantastisk tvåbarnsmamma på alla sätt och vis! Och vilken underbar bild på dina härliga ungar. Så stora de ser ut. Bätte två. KRAM

Frida sa...

Ibland upplever jag att vi har det mer harmoniskt när en förälder är borta. Antagligen för att man då ägnar sig helhjärtat åt barnen, och bara gör "säkra" saker som man vet kommer fungera.

Anna ser dej sa...

k:
Allt funkade fint! Även natten, så nu har jag bättre självförtroende än nånsin:D

Therese:
Jo, det är väl så. Och det borde ju du om någon veta... Jag bugar mig för fembarnsmamman!

Borgarbrackan:
Tack sötis. Ibland är jag lite bättre och ibland lite sämre, men ofta har det med blodsocker och nattsömn att göra:D De börjar faktiskt bli stora, bägge killarna! Kramar

Frida:
Ja, det har du verkligen rätt i. Jag är fullständigt kontrollerad de dagar jag är själv - vet vad vi ska äta varje mål på dagen, vet vad vi ska göra och släpper rätt mycket struntsaker, som städning och liknande...