söndag 10 maj 2009

4 månader



Han har ett tålamod som är fantastiskt. Och en röst som inte går av för hackor när tålamodet väl är slut. Stora vackra blågrå ögon och antydan till smilgrop på vänster kind. Pratar man med honom belönas man nästan alltid med ett stort leende, ibland ett kluckande skratt och ett joller till svar. Han vänder sig från mage till rygg, men förstår inte hur det går till.

Är ganska regelbunden med sömnen och verkar vara morgonpigg liksom sin bror... Jag vill vägra uppstigning kl 05.15 när han oftast grymtar som en liten gris och börjar vakna, men jag går sällan segrande ur den striden. Han äter sista nattmålet runt 19.30 när storebror går och lägger sig, ligger i vaggan och sover de första timmarna innan jag lyfter över honom till vår säng vid midnatt. Älskar att ligga nära mig och sova, när jag flyttar bort honom eller vänder mig för att sova bättre så hör jag honom grymta och åla sig nära igen.

Han väger över 7 kilo och är minst 65 cm lång nu. En ganska stadig bit alltså. Vår fina Nils.

7 kommentarer:

k sa...

Så fin han är och vilka ögon! "Ärliga blå". Skönt med lite rutiner; kanske är det bra att bröderna delar dygnsrytm? Åtminstone så småningom, tänker jag.
Kram från mig!

No-one sa...

Vilken drömprins, han är - lille Söt-Nils :)

Linda K sa...

goa söta nils! och redan så stor :D

Therese sa...

Han är ljuvlig och småbarnstiden också....i alla fall när man fått distansen! Njut av dina godingar!♥

Anonym sa...

sötisar är ni allihopa, allihopa, allihopa sa katten

Borgarbrackan sa...

Han är så fin så fin. Häftigt vad fort det går. 7 kg redan!! Längtar efter att se er. Kram

Anna ser dej sa...

k:
jo, du är klok du. det blir nog jättebra tillslut, det där med morgonpiggman... kram!

pixalexia:
precis, en liten sötgris!

linda k:
ja, man står ju där och rabblar "det går ju så fort" som ett mantra nu för tiden... men det gör ju det.

therese:
jo, det är ju det där med distansen som gör en del:D fast det är härligt mitt i det också, oftast och jag njuter mycket!

katten:
puss på dig:D

borgarbrackan:
det går snabbt, snabbt och händer så mycket innan man vet ordet av. hoppas vi ses innan han passerar 8-kilos-strecket:D kramar!