fredag 30 januari 2009

Dagens tre bästa

1. Om en timme kommer snickarna. Och gör färdigt sista detaljerna med köket. Sen ska det lagas mat, diskas i diskmaskin och stuvas i kylskåpet! Samt skumpa till kvällen för att fira det hela...
2. Han heter Nils nu, nykomlingen som börjar landa i den här världen. Fast lär väl få dras med "lillebror" hela livet. Han blir tjockare, stadigare och blicken håller på att ta sig från det introverta till ett möte med världen.
3. Om man bortser från svallet ovanför, så har jag tagit mig ur mammabrallorna och i mina vanliga byxor. Goodbye gällivarehäng, hello rumpa!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen till världen då, Nils (får man säga)! Nils fanns på vår lista också, men har inte riktigt slagit sig fram till topplatsen. Tur att det inte blir samma namn då...Igår vände sig bebisen (fick viss hjälp av KS) så nu får han/hon komma!

Frida sa...

Åh, välkommen lille Nils!

Borgarbrackan sa...

Nils, eller vi säger väl Nisse på en gång va;-) är jättefint på honom tycker jag. Han såg ut som en liten Nils. Till dina övriga två punkter- WOW!!! Jag vet inte vilket jag är mest impad av, att byggkillarna höll löftet att bli klara till helgen, eller att du två veckor efter förlossning har lämnat mammabrallorna..
själv går jag i mina mammajeans fortfarande 5 mån senare...PUSS

Linda K sa...

åh, nils skulle eventuellt tilde fått heta om hon varit en han :)

Anna ser dej sa...

Stefan:
Tack och vad härligt att bäbisen har vänt sig och är redo för leverans... Jag väntar med spänning! Och håller tummarna för att det blir en jättefin upplevelse - det är jäkligt häftigt att få barn!

Frida:
Tack!:D

Borgarbrackan:
Tack, vad bra att han ser ut som en Nils till på köpet - det tyckte vi också:D Och det där med brallorna kan också visa på hur stora mina mammabrallor var och hur inte-trådsmal jag var innan jag fick barn:D

Linda K:
Det är fint, Nils. Och värt att ligga på topplistan:D