söndag 21 september 2008

Söndagsfrukost

Jag har rostat müsli, pressat juice på grape och apelsin, lagat persiskt te med jasmin, bryggt hett svart kaffe, byggt mackor med ost, skinka och groddar. Och läst tidningen i en och en halv timme.

Jag är ensam hemma. Stor och liten kärlek åkte till Skåne i onsdags och kommer hem imorgon igen. Jag har varit på internat (konferenser kallas så inom staten, fråga mig inte varför...) och åt mig igenom två dagars intensivt strategiskt och taktiskt bollande. När jag kom hem i fredags em trodde jag att jag skulle somna på gatan av tröttma. Men peppade upp mig med tidig, underbar middag på "En ful en gul" tillsammans med efterlängtad vän. Hem, i säng och slocknade före klockan 21.30. Igår var jag effektivt fixig och slut. Om vartannat. Så så höll jag på: fixa en timme, vila en timme. Promenera en timme, vila en timme...

Och så har jag längtat. Efter mina män. Men fått den välbehövliga vilan från allt. Idag känns det mycket bättre. Och jag kan innerligt rekommendera nyrostad müsli för att få livsandarna att vakna.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka alldeles underbara dagar och så mysigt att få längta. Och det där med internat låter så där skönt gammeldags, tryggt på något sätt, lite som att äta mammas köttfärslimpa. Hemma hos mig är det jag som längtar efter Peter. Han har varit iväg på golfresa och mormor och morfar (som de numera kallas sedan malte kom) har varit på besök. Malte och jag har just vinkat adjö för denna gång, jag har lagt Malte för att sova middag och själv pustar jag ut i soffan. Nästa gång är det jag som åker iväg! Kram kram

Borgarbrackan sa...

Ja grattis till dina "egen tid" dagar. Oj så skönt att du fick sova ut. Min förståelse för sömnbrist har accelerat oerhört sen min lilla klimp kom till världen. Det var så mysigt att träffa dig igår. KRAM

Frida sa...

Låter härligt. Både att få vara ensam, och att få längta!

anna sa...

skönt det låter. det är det perfekta gravidtempot tror jag, det där aktiv en timme, vila en timme osv.

Anna ser dej sa...

maltes mamma:
Det är ju härligt att få längta också. Och jag håller tummarna för att du kommer hit nästa gång! Kram

borgarbrackan:
Jo, sömnbrist är något man lätt kan vara utan. Härligt att se er igår, även om klimpen bara ville sova och äta:D Stor kram!

frida:
Bägge var härligt. Och behövligt!

fru a:
Det har du nog rätt i. Att varva tempo och vila är bra. Med mellanmål emellan...