onsdag 3 september 2008

Dagens värdighetslöfte:

Att aldrig springa till tunnelbanan.

3 kommentarer:

Borgarbrackan sa...

Johan Glans har ett bra Stockholmstips, det är att man springer förstås som alltid för att hinna med tunnelbanan, men när man inser att man inte gör det stannar man upp, tittar åt ett annat håll och sträcker på sig. Helt onoterat att man just missade t-banan. Jag är ju bara ute och spatserar lite..;-)

No-one sa...

Det löftet har jag också gett mig själv för nåt/ett par år sen - och det känns SÅ mycket bättre. De gånger jag gjort undantag och sprungit efter t-banan/bussen känns det verkligen ovärdigt. Förnedrande. Usch.

Anna ser dej sa...

borgarbrackan:
Hehe, precis så är det ju:D

pixalexia:
Ja, det är ju ett otyg! Okej om jag bor i en liten byhåla och nästa buss går om 7 timmar. Men när det är 4 minuter till nästa så är det bara dumt. Och ovärdigt.