måndag 12 november 2007

Körkärlek

Om jag kunde sjunga riktigt bra. Om jag skulle stå på en scen och göra just det. Sjunga alltså. Då skulle inget kunna hindra mig från att göra som Gladys. Jag skulle skaffa mig en riktigt grym kör. Det är liksom nyckeln till riktigt bra musik. Och jag skulle stå där med mina tre snygga killar, som inte bara skulle kunna sjunga som gudar, utan också dansa det vi sjunger om.

Kören i Friendshiptrain är något av det bästa man kan hitta. Titta på dem. De är tåg, de skakar hand och de blir vänner. Det är fantastiskt att kunna göra det med självaktningen i behåll. Men Gladys är ju alltid Gladys. En gudinna. Och det är kanske inte så konstigt att man gör konster när man får sjunga med en gudinna.

Jag önskar mig en kör. En kör som dansar.

3 kommentarer:

Linda K sa...

om jag kunde sjunga riktigt bra kunde jag vara med i din kör?

Anonym sa...

Men du HAR ju en kör...!!
dum..dum..dum..dum..

Anna ser dej sa...

linda k:
ja, kan du bara dansa som ett tåg så är du välkommen vilken minut som helst:D

catwoman:
hehehehehehehehehehehehe... jodå. jag ÄR faktiskt kören. och jag kan dansa både till muggebigge och imse vimse, så jag platsar nog:D