torsdag 22 november 2007

Hagaparken, klockan 12.45



Jag svär, om jag skulle återfödas som träd så skulle jag förälska mig i en vacker bok. De är så ljuvliga. Slanka, rakryggade och silkesgrå. Vackra nakna med mattan av rödbruna löv kring foten. Och fantastiska klädda i skir grönska, som gjord för solen att långsamt sila sig ner genom.

Idag har dagen bjudit två timmars promenad i Hagaparken. Eller, kanske en timme i parken och en timme dit och hem. Härligt var det i alla fall och jag föll i djup vördnad över vilken tur vi har i det här landet, som får betalt för att vara hemma med våra barn. Dessutom har jag sett säkert 12 taxar. Det fyllde mig också med glädje. De är fina de små liven.

4 kommentarer:

Yogamamma sa...

åh vilket härligt inlägg. Jag kan nästan känna doften i Hagaparken. Och se dig och Sixten gå omkring där och njuta :)

Anna ser dej sa...

act as if:
ja, härligt var det:D och grått...

Borgarbrackan sa...

Så vackra ord. Rakt in i känslan. Det var verkligen en fantastisk lördag.

Anna ser dej sa...

borgarbrackan:
det var en otroligt härlig dag och jag fick så mycket känslor i kroppen och tankar i huvudet som ville komma ut.