måndag 19 november 2007

I ett nafs



Först var det fredagkväll. Sen helt plötsligt söndag. Helgen har bara rusat iväg och var obokad men lyckades bli fulltecknad ändå. Jag har ätit middag med härliga vänner och myst med katten Sally, varit arg på NK, promenerat en masse, fikat med andra vänner och hängt med min älskade.

Och så har jag sett en Musikbyråns intervju med Bill Withers, soullegenden som inte bara gett världen fruktansvärt bra musik utan som också verkar vara en otroligt härlig människa. SVT glimrar ibland.

Just nu sover Sixten och jag längtar efter att se Wes Andersons nya film "The Darjeeling Limited". Jag älskar Wes Andersons universum. Färgstarkt, skruvat och lågmält på en och samma gång. Så där som livet faktiskt ofta är, bara man stannar upp och ser sig omkring. Fast tillsammans med ett riktigt, riktigt bra soundtrack.

Filmtips: satsa på en filmkväll med Wes Andersons "The Life Aquatic" och Jacques-Yves Cousteaus "Den tysta världen". Bägge filmerna ger varandra en otrolig extra stuns! Toppluvor, sköldpaddor och en känsla av overklighet.

Inga kommentarer: