måndag 16 april 2007

Att göra en blogg fullkomlig



Vad är en blogg utan en lista? Ingenting tror jag. Den här kommer från Sicilia och det kan ju passa bra som start på bloggeriet. Sjuan är dock spårlöst försvunnen och finns ingenstans att finna.

Tio första
Första bästa kompis: Malini, dotter till min dagmamma.
Första bil: En guldfärgad Mercedes 280SL från 1980 med brun skinnklädsel. Hardtop. Precis en sån modell som Bobby i Dallas gled omkring i. En riktig pimp-mobile med mycket kräm under huven. Kärlek vid första ögonkastet.
Första kärlek: Antonio, som gick på Brinell-gymnasiet när jag gick i sjuan i Nässjö. Åtrådde honom mycket hett genom ett bussfönster i säkert ett år.
Första husdjur: Pricken. Tjock, vit kanin med svarta prickar.
Första semester: Fyra år gammal i pulka bakom pappa i Härjedalen.
Första köpta skiva: Summer in the city med The Lovin' Spoonful. Fråga mig inte varför.
Första riktiga kärlek: Au-pair-kärlek i Oakland. Han hade flätor ner på ryggen och dansade som en gud.
Första piercing: Navel. Länge sen.
Första konsert: Tror faktiskt att det var Freestyle på Masten i Kristianopel. Tidigt 80-tal.

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: Oj, oj, vad länge sen. Ett glas vin för sådär 8 [åtta!] månader sen.
Senaste filmen du såg: Måndagkvällsfeelgood för en halvtimme sen med Amelie från Montmartre.
Senaste ringda telefonsamtal: I eftermiddags till min fd kollega för att se om vi skulle fika. Det skulle vi inte.
Senaste bubbelbadet: Kommer inte ens ihåg. Uselt.
Senaste spelade cd: Johnny Cash Man in Black. Gudomlig.
Senaste kyss: För 5 minuter sen i hallen med min älskade.
Senaste gången du grät: För 20 minuter sen när Amelie återlämnar plåtlådan med barndomsminnen till mannen som lagar kyckling.
Senaste måltiden: För en timme sen. Snarrig lasagne.

Åtta har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar: Nix.
Blivit arresterad: Njet.
Blivit kär vid första ögonkastet: Japp.
Fastnat med blicken i någons urringning?: Yes.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Aldrig.
Haft ett one night stand: Jodå.
Busringt till någon: Absolut.

Sex saker jag gjort idag
Ätit lunch i solen, fått skoskav, känt ett litet knä (eller kanske rumpa) buffa i magen, kryssat två saker på min "att-göra-före-jag-föder-lista", övningskört barnvagn, smulat macka i min urringning.

Fem favoritsaker utan rangordning
choklad, fyrar, metaforer, pioner, eld

Fyra personer du kan berätta allt för
A, H, A och A

Tre val
Blått eller rött? Rött.
Sommar eller vinter? Sommar.
Choklad eller chips? Choklad, helt utan konkurrens.

Två saker att göra innan jag dör
Köpa en El Camino från 70-talet som jag kan lära mig mecka med. Och sen köra den från amerikansk öst- till västkust.

En sak jag ångrar
Jag ångrar att jag aldrig skrev färdigt min D-uppsats i engelska. Den handlade om Toni Morisons Älskade ur perspektivet mat, sex och moderskap. När jag tänker på det så vet jag inte om det är så märkligt att den inte blev färdig...

Inga kommentarer: