måndag 14 juni 2010

Inte för att jag är avundjuk men

Jag läser om Jazzfestivalen, om Sweden Rock, om spelningar, teater och utställningar. Allt det där pågår tydligen. Jag har ingen aning. Igår såg vi en balkongfest, jag och kärleken, ifrån grodperspektivet i sängen, och kunde konstatera att det var jäkligt länge sen man var på en sån. Från grodperspektivet såg vi också på Sagan om Ringen och kunde konstatera att på alviska är det sällan någon melodiskt och mjukt väser "Har du tömt diskmaskinen?" eller "Är toapappret slut igen?". Sånt som vi säger rätt ofta till varandra. Fast oftast inte så melodiskt och mjukt.

Och visst, det lär ju finnas utrymme för livet där ute sen igen, men just nu är det eoner av tid iväg. För just nu är det parklek, trotsutbrott och klibbiga makaroner under fötterna. Inget ont om makaroner, men ibland blir längtan nästan outhärdlig efter opraktiska skor, middag utan avbrott och låga bord fyllda med små ömtåliga saker.

Eller så blir det ett glas rödvin till falukorven. Glamour i småbarnsträsket.

5 kommentarer:

anna sa...

rödvin till falukorven är sannerligen nödvändigt då och då! jag sörjer också sweden rock, särskilt nu när dn tycker att Axl fortfarande är lika magnetisk. trots allt. inte samma band, men ändå... och Aerosmith, suck!

k sa...

Ja, det där att hitta glamour i vardagen kan man verkligen göra sport av när livet ser ut så här. Tog precis ett glas rosé till inspelat Älskarinnor (inspelat för att läggningen tar tiiiid just nu...) och genast kändes livet något lättare. Men visst. Jazzfestivaler, drinkrundor på stan, sovmorgnar... Fasen, ibland är längtan övermäktig. Kramar!

Yogamamma sa...

ja, vi när nog ganska många som kan skriva under på det här inlägget. Men att ta ett glas rödvin i vardagen kan göra längtan lite mer uthärdlig.

Anna ser dej sa...

fru a:
längta bör man annars dör man!

k:
ja, man får liksom ta det i små steg med glamouren, annars skulle man väl svimma... kramar tillbaka!

yogamamma:
jo, jag misstänker att jag inte är ensam. och den lilla, lilla guldkanten kan vara nog så behövlig. som ett par rena strumpor, kaffe innan första trotsutbrottet. eller lite vin till falukorven:-)

Toril sa...

Ja rödvin blir det snart här också men dock ingen falukorv! Men bra med lite glamour i vardagen..mer sånt! Kram till dig